Vad är Motoblur?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Anderoid, 13 maj 2011.

  1. Anderoid

    Anderoid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ok, jag vet vad Blur är. Ungefär.
    Jag förstår att en del (men inte allt?) av Blur består av speciella widgets, launcherknapparna, hemskärmarna etc. Jag kör själv LauncherPro, så jag har inte kvar något av detta. Men adressboken integrerar ju fortfarande Facebook mm på ett väldigt smidigt sätt, dvs. hämtar användarnamn, status, bilder från div sociala tjänster. Försvinner den integrationen i en blurless version?
    Finns det andra saker/funktioner i Blur som man förlorar/slipper? Jag tänker till exempel på remote wipe-funktionen, som jag lyckligtvis inte testat, men som verkar vettig.
    I och med att det är många som verkar ogilla Motoblur kunde det kanske vara bra för alla som är nya på Defy att lära sig vad Motoblur innebär, på gott och ont.
     
  2. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Motoblur är väl just det som du beskriver, sociala nätverk som blandas ihop med din kalender och kontakter. Tycker själv att det är uppbyggt på ett bra sätt och gillar funktionen bättre än min tidigare HTC med sense. Problemet är väl just att det blir segt vilket är synd. Har själv en tysk Defy med motoblur men drar mig ifrån att uppdatera till Nordic då den är utan blur. Vill gärna ha en 2.2 Froyo fast med motoblur som funkar lite smidigare!
     
  3. Anderoid

    Anderoid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Intressant att höra någon tala väl om blur. Jag är i exakt samma situation och dilemma som du, därav frågan.
     
  4. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Fungerar motorolas androidlurar här i Sverige som tänkt, säljer tillräckligt bra osv... så kan det ju finnas hopp om framtiden att dom gör ett nordiskt blur. Men rekommenderar inte att hålla andan:)