Vad är nytt/förbättrat med 2.2.1

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av korikou, 18 jan 2011.

  1. pqvist

    pqvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Allt fanns innan - bara att Hämtningshanterare hette Downloads. Jag vet för jag ligger kvar på 2.2....
     
  2. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Du kollar procenten och inte batterstapeln va?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  3. korikou

    korikou Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Absolut! Nu har den sjunkit liiiite eftersom jag sms:at och haft datatrafik och synk igång. Men den har hållit ut betydligt bättre än den brukar.
     
  4. Thunder

    Thunder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag tycker att den känns snabbare än innan i alla fall.
    Sedan i webbläsaren, den som medföljer då, har inte fått flash att funka i den tidigare, men efter den här uppdateringen flöt det på fint, iofs så använder jag Dolphin HD, men kul att det blivit gjort, sen stort plus för OTA.

    Sett en ny sak under plats och säkerhet som jag inte tror var med tidigare, välj enhetsadministratör, fast man kan inte göra något med den.

    Fanns förbättra gps med sensorhjälp innan? I alla fall så låste den in min position på under 10 sek när jag testade nyss.

    Har för mig att det sas att de la upp ett nytt filsystem med, någon som vet något om det?
     
    Last edited: 19 jan 2011
  5. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kan vem som helst få denna uppgraderingen via Kies, jag har inte fått den verkar det som, när jag går in i Kies så står det att jag har senaste versionen 2.2.0.11011_16
     
  6. xiph

    xiph Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Du måste ha produktkod NEE på telefonen. Du har antagligen XEE om du inte ser uppdateringen. Vilken Kies version man har spelar ingen roll vad jag vet.
     
  7. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Ok, var kan man se vilken produktkod man har?
     
  8. xiph

    xiph Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Slå in *2767*4387264636# i dialer så får du upp en del info. Det är de tre sista bokstäverna i PCode.
     
  9. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tackar! Det stämmer att jag har XEE, då är det väl bara att vänta tills den kommer till mig med, hoppas det inte dröjer för länge för min lur har börjat bli sååå seg och FC hela tiden, kanske en uppgradering fixar detta?!
     
  10. omarama

    omarama Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har ochså XEE...vad är det för skillnad på telefoner med XEE och NEE,har det bara med updatering att göra?
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Jag har KOR på min nu men det är faktiskt skitsamma...

    2 syften med det hela såvitt jag vet iaf. Det avgör när upgrades komemr till din telefoen.. släpps en firmware för norden tex så är det ju rätt bra om telefonen kan identifieras som en nordisk lur... Sen bestämmer det även vad man kan se på market och inte.

    Det sistnämnda är jag inte själv säker på men det är vad jag hört och det låter ju inte helt orimligt trots allt.
     
  12. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Uppdateringen borde fixa det då 2.2.1 är otroligt snabb och att du får FC kan kanske bero på en dålig flashning och det bör då också försvinna efter uppdateringen. Se till att göra en factory reset efter du uppdaterat så du får en helt ny och fräsch installation.
     
  13. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Då är det verkstan som gjort en dålig flashning, fick tillbaka mobilen för ca 1 månad sen och då hade dom flashat in orginalen igen (2.2) + att jag även fick 3-kombo så det var ju bra. Trist bara att luren börjat sega redan och känns nästan lika seg som den var när jag skickade den på service :ehm:

    Men jag hoppas allt rättar till sig efter en uppdatering, ska komma ihåg att göra en FR. Tack för ditt svar.
     
  14. Jappse

    Jappse Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Så man kan ha 3-kombo fast orginal 2.2? :O
     
  15. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Men varför har jag XEE? Vilket område är det om inte nordiskt?? Har inte testat kies ännu men jag ANTAR
    att jag inte kan få min uppdatering rätt väg? Varför är det så? Idiotiskt.. köpte ju min i sverige..
     
  16. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jaa verkar ju så då jag fått det efter mobilen varit på service, hade inte det när jag köpte den i oktober förra året
     
  17. Thunder

    Thunder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det kan ju kanske bero på att de vill dela upp uppdateringen så att deras servrar inte blir överbelastade, vet hur det var när de uppdaterades till 2.2, jag hade då stora problem att få upp att jag kunde uppdatera, satt och tröck och tröck på uppdatera och tillslut hoppade det igång, och det berodde på att deras servrar gick på knäna då, antar att de fick gnäll om det och kanske inte vill ha samma sak igen.

    Och en kompis till köpte sin SGS direkt när den kom ut och har XEE, jag köpte min i slutet av Augusti och har NEE.
     
  18. havretigern

    havretigern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det är OCKSÅ en nordisk produktkod, varför dom har två st har jag dock ingen aning om.

    Det du kan göra är att, spoofa din produktkod och uppdatera via kies eller så kan du lägga in via odin eller CWM. Alternativt vänta på en uppdatering till oss med XEE.
     
  19. huheeje

    huheeje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ta det lugnt! Den kommer! Det tar nog inte många dar. Det finns flera versioner av den svenska galaxyn.
     
  20. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Vet inte huruvida det är nytt men tidigare tyckte jag alltid att när man flyttade ikoner i appdrawern flera fönster bort tryckte man ofta ut ikoner i fönstren på vägen (om de var fulla dvs). Nu när jag sorterade mina appar gick det mycket lätt att flytta dem mellan t ex fönster 4 till 1 utan att 2 och 3 påverkades.