Vad använder ni er Tab till?

Diskussion i 'Samsung' startad av Rezano, 30 oktober 2012.

1. Rezano

Rezano Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja som frågan lyder vad använder ni dem till? :P jag syftar främst på den som ligger på ca 10 tum.

Jag funderar på och köpa en men hittar ingen bra anledning till att köpa :P har redan en samsung Galaxy s3 och en bärbar dator.

Den som lyckas övertala mig är Kung ;) haha

2. hk1971j

hk1971j Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Innan mitt köp av en Samsung Galaxy Tab 10.1 tänkte jag samma sak.

Har en S2, ett antal PC och var rädd att jag skulle tröttna på denna nya pryl efter 1 månad.

Nu 9 månader senare kan jag säga att det går inte en kväll utan att jag har den igång.

*Kollar Mail
    *Kollar Nyheter
    *Kollar in de forum jag är med i
    *Kollar film
    *Lite allmän slösurf
    *Kör den som media enhet för att dela ut film
    *Kör Spotify mot min stereo
    *Spelar spel (har rootat den och fixat att jag kan spela med PS3 controll)

Visst, du kan göra detta på din S3, PC o.s.v

Men enkelheten att ta upp sin Tab och med helt o.k skärmstorlek ta med sig den var man än går är oslagbart enligt min mening.

Min Galaxy S2 är för liten och för jobbig att hantera för surf, spel och min PC är för tråkig :teeth:

Så kom igen nu, tveka inte.. slå till och köp en tab du med!

3. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Hur delar du ut film? Har nyligen skaffat mig en så har inte testat så mycket än.

Skickat från min GT-N8010 via Tapatalk 2

4. hk1971j

hk1971j Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag delar ut via Samsung All-Share som funkar riktigt bra.

Delar ut till bland annat min LG "Smart TV" direkt från plattan via DLNA.

Sedan finns det en mängd appar och annat som kan göra detsamma, men visa av dom är rätt omständiga.

5. Rezano

Rezano Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

+1 du vinner nog haha

jag läser väldigt mycket nyheter, jag vet att det är en sak jag kmr göra med den utan tvekan :P

6. hk1971j

hk1971j Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lysande... Kom tillbaka när du köpt din Tab och berätta hur du upplever din nya bästa kompis;)

7. Rezano

Rezano Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tänkt på en sak, varför inte ha en OK mobil och sen en surfplatta? jag mena det känns jävligt onödigt att jag har köpt en mobil för 5 tusen och nu ska jag gå köpa en platta för typ 3 tusen :P

Jag borde lämna tbx min galaxy s3, köpa en OK smartphone, för typ 2 tusen +-

sen köpa en tab!

Anledningen till att jag tänker så här är pga att om jag nu köper en platta så kmr jag nog aldrig använda dem "fina" funktionerna i min mobil. dvs kmr bara använda den som en vanlig mobil ringa och smsa :P och de kan jag göra med vilken som helst.

8. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Precis så tänkte även jag. Hade en Galaxy S som sedan havererade. Stod i valet ock kvalet och funderade över vad jag skulle köpa för ny mobil samtidigt som jag var inne på att införskaffa en läsplatta. Blev en platta och en betydligt mindre och enklare Androidlur. Och faktum är att jag knappt använder telefonen längre. Jag gör det mesta via Tab:en och använder mobilen endast till att ringa med. Även sms görs via Taben genom en app som styr sms-funktionen på mobilen.

Finns ganska liten anledning, för mig, att köpa en Note 2:a och en tab, den ena skulle mest bli liggande.

9. hk1971j

hk1971j Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har helt rätt!

I mitt fall dock har jag min S2 via jobbet, men jag använder inte den fullt ut med alla Appar som jag har till min TAB.

Det blir mest mail/kalender utöver just då att prata i telefon.

Hade jag köpt en mobil privat hade jag tagit en enklare/billigare mobil helt klart.

10. Rezano

Rezano Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det står mellan Samsungs tab 2 10,1 eller Nexus 10 ... de så svårt och välja, det finns fan tiotals olika plattor där ute :P

11. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Mellan de två behöver du inte fundera särskilt mycket. Nexus 10 hela dagen i veckan... Tab 2 10.1 är inte mycket till uppdatering av 10.1 om man skall vara helt ärlig. Med Nexusen får du bättre hårdvara rakt igenom samt klart bättre uppdateringar av Android framöver.

En som jag skulle kunna tänka mig är Asus padphone, där har du både mobil och platta i ett :-)

12. Rezano

Rezano Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Asus transformer Pad infinity verkar jävligt nice, speciellt med tillbehören dock station,

13. luddwig

luddwig Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

kolla på netflix är nice om man gillar film, samt alla andra play kanaler med såklart

14. luddwig

luddwig Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

jag nöjd med min tab2 varje fall prismässigt ligger den ju bra till för det man får, kunde ju varit 2 gig ram. jag är mästare på att köra slut på minnet med alla mina appar jag vill/måste ha, men inte märkt av något att det "tar" slut.