Vad att göra som ny Android och Huawei användare?

Diskussion i 'Ideos X5' startad av partouze, 13 apr 2011.

  1. partouze

    partouze Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla!
    Efter att ha varit inne på detta forum under en längre period så valde jag nu att skapa mig en användare för att kunna få svar på lite frågor som jag har som ny Android och Huawei användare. Jag har precis beställt hem Ideos X5 från nätet och väntar spänt på vad som komma skall. :teeth:

    Så nu undrar jag hur jag ska gå tillväga som ny Android användare. Hur ska jag behandla batteriet i början för att få ut bästa möjliga av just batteriet? Vad ska göra för att fixa Wifi-problemet som alla pratar om? Vilka Apps ska jag installera för att få ut bästa möjliga ur Android? ska jag ladda hem ny musikspelare, videospelare eller liknande? Någonting jag bör känna till som ny android användare?

    Jag är er evigt tacksam om jag skulle få svar på någon av dessa frågeställningar även om jag låter som en nybörjare. Vilket jag iofs är :)

    Tack igen. Mvh Partouze
     
  2. Mogge44

    Mogge44 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Härligt, välkommen :). Vilka appar du vill ha är ju helt upp till dig men detta är en lista över mina favoriter just nu. Som videospelare kan jag ex rekommendera Rockplayer som tar de flesta formaten så slipper du konvertera.
     
    partouze gillar detta.
  3. Mogge44

    Mogge44 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Med "helt upp till dig" menar jag alltså vad du är intresserad av :). Inte meningen låta dryg hehe :)
     
    partouze gillar detta.
  4. partouze

    partouze Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så mycket! Ska fixa dom direkt.
    Någon som vet hur man ska göra med batteriet i början för att få ut mest av det?

    Alltså typ ladda 10 h, sätt på den och stäng av den igen för att sedan ladda den igen. Har hört någonting liknande förut, eller spelar det inte så stor roll? :)
     
    Last edited: 13 apr 2011
  5. Mogge44

    Mogge44 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Värst vad tyst det var här inne då.. Kan inte ge något entydigt svar om batteriet men nu mer brukar man höra att batteri inte behövs laddas på något speciellt sätt pga ny teknik. Dock har det visat sig att Xperia Arc:s batteri behövs behandlas lite speciellt.

    Förstår du blev mycket klokare nu ;)
     
  6. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Hemskärmsersättaren launcherpro är ett måste, originalhemskärmen är laggig och seg
     
  7. partouze

    partouze Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack! :) Ska fixa det direkt. Någon som har testat grooveshark, spotify liknande app? :)
     
  8. antenordlund

    antenordlund Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jepp lade in grooveshark i min x5:a i går. funkar ok men har inte lärt mig att fixa spellistor än.
     
  9. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    tjena! jag har precis beställt denna också och är förväntansfull. har i nuläget den otroligt dåliga htc tattoo. wifi tethering problemet måste kunna lösas genom att man rootar och sen installerar denna appen, det funkade på min tattoo så det borde inte va nå problem.

    http://code.google.com/p/android-wifi-tether/

    roota är numera väldigt enkelt, man tankar en app som gör det åt en, som även kan unroota. läs i den allmäna tråden om x5, nån har skrivit om det där.

    i övrigt finns det så otroligt mycket du kan göra med det fantastiska android. dessa är saker jag gör.

    wifi tethering. det går inte va utan. telefonen agerar router och jag kan surfa på både min stationära och min laptop samt dela filer och mappar mellan dom. inga hastigheter rent wlanmässigt att tala om men det är guld värt ändå. jag är sån som vill ha så få enheter som möjligt så det är perfekt för mig. har inget fast internet hemma, kör allt mobilt.

    fjärrskrivbord till min dator på jobbet för att administrera nedladdningar eller annat.

    dropbox (dropbox.com om du inte vet va det är). finns dedikerad app som är strålande.

    skype. numera har alla mobiloperatörer klausul för nytecknare att voip inte är tillåtet, men dom spärrar det inte, dom vill nog bara förbehålla sig rätten att kunna varna ifall man skypear jävligt mycket. jag tecknade dock mitt före detta så jag kan skypea hur mycket jag vill.

    KIK eller whatsapp (finns andra alternativ). appar som ersätter sms och mms. istället för att skicka 120 ynka tecken för 70 öre i traditionellt sms så går det över nätet. dessutom kan man skicka bilder, video och ljud, som man annars gör via obegripligt dyra mms. så länge man har fri surf blir det gratis. gränssnitten gör att det känns precis som en sms-dialog.

    bokläsare. jag kör coolreader, fbreader och kindle. har läst ett par böcker nu och vill helst inte läsa traditionellt längre. att läsa i sängen har aldrig varit smidigare.

    jag gör såklart mer men dessa saker har gjort android till ett måste för mig.
     
  10. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    ja just, angående spotify och grooveshark. jag har precis börjat köra nåt som heter audiogalaxy. först reggar man konto på audiogalaxy.com sen tankar man deras pc-applikation samt deras android app från market. jag har gjort det på min dator på jobbet som konstant är på. i programmet väljer man mappar där man har musik. sen loggar man in i appen på telefonen och vips kan man streama allt man har i musikväg via 3g. har kört ett par dar nu det funkar verkligen galant. det finns fler än audiogalaxy men jag testade den först och den funkade så jag vart helnöjd. spotify bör all bojkotta.