Vad "behöver" man backa up?

Diskussion i 'Legend' startad av Jocce81, 2 feb 2011.

  1. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    750
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Vad behöver men egentligen backa upp i telefonen?

    Bilder, självklart, men de ligger på minneskortet inget problem.
    Kontakter, inga problem, backar upp till kortet.

    SMS, nja, vore väl trevligt att ha kvar men inget viktigt där egentligen så kan nog klara mig utan!

    Mail - Ja, eventuellt. Inte livsviktigt att ha dem i mobilen, då jag ändå har jobbmailen på dator också. Hur backar jag upp om jag vill (är inte ett google konto på den mailen pga jobbmail!)?

    Appar - Nä bara ladda ner igen

    Data till appar - I stort sett inget jag behöver, men skulle gärna kunna ta backup på Angry Birds, dvs hur långt jag kommit osv, går det?

    Någonting annat?


    Tänkte nämligen göra en total reset och se om luren blir lite bättre, då jag upplever vissa problem som jag läst kan bli betydligt bättre om man bara resettar allt!


    /Jocce
     
  2. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Här kommer ett förslag hur du skulle kunna backa upp appar+data samt systemdata.

    OBS! Börja inte fiffla med annat om du inte förstår dig på, det kan gå riktigt fel om du inte förstår dig på vad du gör :P
    Du väljer själv om du vill prova och därmed bär du också ansvaret!

    1 Bli medlem på denna sida och ladda ner .apk för z4root
    2 Gå in under inställningar/program och bocka för okända källor och under utveckling bockar du för usb-felsökning
    3 Ladda ner Astro och navigera till z4root - installera detta program
    4 Skaffa dig tillfälliga administratörsrättigheter med z4root (dvs tryck på temproot)
    5 Ladda ner Titaniumbackup på market
    6 Starta programmet tryck meny och välj batch. Kör den batch som du önskar, dvs spara appar och systemdata eller bara något.
    7 z4root igen och tyck på unroot
    8 Återställ mobilen och börja om från punkt 3. Vid batch i punkt 6 väljer du att återställa istället för backa up
    9 unroota

    Lycka till!