Fråga: Vad för förstärkare sitter i S3an?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av nothingtoxic, 27 okt 2012.

  1. nothingtoxic

    nothingtoxic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    som topic lyder så undrar jag vad det sitter för Headphone amp i S3an för hittar ingen direkt information hur många ohm den klarar då jag har ett par Sennheiser HD650 som är rated för 300ohm och till datorn så driver jag dom med ett Asus Xonar STX åkte köpte mig en 3.5mm till 6.5mm converter så man kunde testa lurarna i telefonen och tro fasen att telefonen drev dessa lurar prefekt, nu är jag inte direkt nog SUPER audiofil så kan detta men den musik jag hade på telefonen lätt lika kristal klart från telefonen som den gör på datorn med Asus kortet.

    Så min fråga är någon som vet vad det är för förstärkare och vilken impedance ratio den har för tydligen orkar den ju driva ett par 300ohms lurar utan problem.
     
  2. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

  3. zrra

    zrra Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    2W stereo (2 x 2W) class D :D
     
  4. nothingtoxic

    nothingtoxic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    varit där inne men säger direkt inte mycket

    som ovan så säger inte detta mig mycket då jag vill vetat vilken Impedance den är rated för eftersom tydligen klarar ju S3an att driva ett par HD650
     
  5. hmf

    hmf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vad är det du är ute efter? Förstärkare specas oftast efter lägsta impedans de klarar av eftersom värmeutvecklingen i IC-kretsen blir större vid lägre lastimpedans. 4 ohm brukar vara en vanlig minsta last för liknande kretsar. Eftersom dina lurar är relativt högimpediva antar jag att det istället är maximalt spänningssving som är mest intressant?