Fråga: Vad försvinner vid uppdatering ?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av tekniktant, 25 jun 2012.

  1. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Nu verkar även vi som har 3 som operatör fått uppdateringen. Jag är i valet och kvalet om jag ska uppdatera.

    Läser att man bör göra en total återställning innan och då blir det ju en hel del som måste läggas in i telefonen igen.

    Om man bara kör uppdateringen utan att göra något. Hur mycket försvinner då? Vad måste man spara innan och lägga tillbaka?

    Tar gärna emot tips på vad man bör tänka på och hur man enklast gör så att man får telefonen att bli som innan så gott det går.
     
  2. datagubben

    datagubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Absolut uppdatering! Jag har själv 3 men är en GEEK så jag hade ICS för jättelänge sedan. Men provade 3's uppdatering idag bara för att kolla om det var någon skillnad mellan den och Generic_Nordic m. fl och det var det. Förrutom en jäkla massa bloatware så var den faktisk snabbare eller mer smooth i skrollningen vilket var mycket bra.

    Sen så försvinner allt om du gör uppdatering men du kan väl ladda ner Titanium back-up (gratis) från Play Market så kan du i alla fall spara alla dina apps med inställningar och data. Sen så har du väl dina kontakter och sånt på Google eller SIM-kortet så är det ju bara att synka sen igen. Men du skall absolut uppdatera tycker jag, eftersom jag tycker helt klart att den är mindre seg än andra ICS firmware som jag provat hittills.

    Om du vill överklocka den (LT15i) sen utan att behöva låsa upp bootloadern så har jag precis gjort en ny tråd i forumet om hur man gör. Det är inte så svårt om man följer anvisningarna. :)

    Hej då
     
    tekniktant gillar detta.
  3. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Tack för snabbt svar. Det där med Titanium Backup lät ju bra men när jag kollade vidare på det så verkar det som att man måste ha en rootad telefon för att använda det och det har jag inte.Och jag vet inte om jag är så pigg på att försöka roota också.
     
  4. Sulan_73

    Sulan_73 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag gjorde ingen systemåterställning innan jag gjorde uppdateringen ,Och det ÅNGRA jag då ,,jag fick göra det efteråt senare istället ,Stor skillnad med att göra återställingen innan ,..Så jag uppmanar dig att göra det innan du uppdaterar .Från att batteriet har varat i typ 1 dag innan .så varar det 2 dagar med uppdateringen :):)
     
  5. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Jag har precis fått en ny jobbmobil, en Xperia S, och den la jag in uppdateringen på när de släpptes i förrgår kväll. Men på den är det ungefär samma batteritid som på min ouppdaterade arc, d v s man måste ladda varje dag.

    I och med detta kan jag ju testa ett tag innan jag bestämmer hur jag ska göra med min telefon. Retar mig bl a på att de bytt plats på Ja och Nej när man t ex vill radera en konversation.

    För övrigt gillar jag min arc med fysiska knappar bättre än den nyare kantigare S.
     
  6. datagubben

    datagubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Själv hatar jag fysiska knappar, så jag la in "on-screen-buttons dpi 29" mod (överkurs och geek stuff) som nästan alla nya Androider har och det är väldigt käckt faktiskt.

    Men om du retar dig på att Ja och Nej har bytt plats, så får du nog aldrig mer köpa en ny telefon igen. -Vi vill inte att du skall få högt blodtryck varje gång du tar i din mobil. :P

    Stoppa nu in kabeln i datorn och uppdatera, det är bättre så.

    Ps. Jag lovar att hjälpa dig med överkurs och Linux kommandon för att göra den snabbare och bättre sen.
     
    tekniktant gillar detta.
  7. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th

    Jag retar mig på att de bytt plats, men kan säkert lära mig leva med det. Är värre med att de tagit bort de fysiska knapparna tycker jag. Är ju så lätt att bara trycka på mittknappen och svepa igång arc:en.

    På S måste man ju första väcka den med på-knappen på ovansidan innan man kan svepa igång den. Tycker också att man får trycka och trycka på on-lineknapparna för att nåt ska hända på S och det är värre än det här med att det bytt plats på Ja och OK.

    Dessutom har de satt på "lock" på anslutningarna igen (X10 minin har ju det) som man måste öppna varje gång man vill ladda den.

    Men bra att jag har fått möjlighet att testa S för då behöver jag ju inte tro att det är nåt sånt jag vill ha när det blir dags för arc:en att pensionera sig nästa vår.