Vad gör jag för fel???

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Cim-Inc, 10 okt 2011.

  1. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Är i full färd med att försöka låsa upp bootloadern....men det vill sig inte! Är totalt ovan vid Windows så spy inte för mkt galla på mig nu är ni snälla...

    Hade till en början problem med att installera fastboot drivisarna, men det har jag lyckats lösa nu, led:en på telefonen lyser blått och på den fronten verkar allt OK.

    är vid steget då jag skall skriva in något i kommandotolken, men det lyckas helt enkelt inte, vet inte vad jag gör fel....

    C:\Program\Android\android-sdk\extras\google\usb_driver\START.exe>fastboot.exe -i 0x0fce getvar version

    detta renderar i: är inte ett internt kommando, externt kommando, program eller kommandofil....

    samma gäller för: C:\Users\Cim>C:\Program\Android\android-sdk\extras\google\usb_driver\fastboot>fastboot.exe -i 0x0fce getvar version

    gör jag istället såhär

    C:\Users\Cim>C:\Program\Android\android-sdk\extras\google\usb_driver\START.exe -i 0x0fce getvar version

    då får jag åtkomst nekad.... var gör jag fel??? Jag kan bannemig inte förstå mig på det.... för själva fastboot filen heter START.exe och inte fastboot.exe.....
     
  2. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Ah okej ser vad du gör för fel där.

    Prova att klippa in denna raden i command promten.

    C:\Program\Android\android-sdk\extras\google\usb_driver\fastboot\fastboot.exe -i 0x0fce getvar version

    Uppdatering:
    Har du verkligen installerat fastboot. Ser mer ut som du har fått in usb drivaren för det.
    Du borde ha en katalog som heter fastboot där ska det finnas 3 filer fastboot.exe och 2 st dll filer.
     
    Last edited: 10 okt 2011
  3. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    funkar inte alls, får sökväg finns inte, och om jag skapar en mapp som heter fastboot inne i usb-driver och kopierar in fastboot.exe och övriga filer som tillhör så får jag bara åtkomst nekad....
     
  4. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Nu har jag kommit förbi detta steget! nu skriver jag in fastboot.exe -i 0x0fce oem unlock 0xC372B81D00579FC1

    och trycker på enter, men då får jag Unlock Phone Requested FAILED <remote: oem unlock failed!>

    vad gör jag för fel nu då? telefonen är ju inte operatörslåst och har kollat så det ska gå att låsa upp....
     
  5. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    nu vet jag vad felet var där också....koden hade ''expirat'' så att säga, så fick slå in mitt IMEI igen och använda en annan mailadress!
     
  6. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Gott det lycka till med CM nu tänkte lägga in det på min telefon också. Dock så måste jag nergradera den först för att allt ska fungera.
     
  7. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Vet inte om jag vågar lägga in det ännu, känner inte att jag har full pejling på hur det läggs in, är enbart van vid xRecovery sedan innan...