Vad göra åt Bluetooth dropouts?

Diskussion i 'Hero' startad av _z_, 13 dec 2009.

1. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Lade frågan i "övrig hårdvara" vilket kanske var fel, får inga svar så jag testar här.

Har en liten portabel högtalare (Soundmatters Foxl) som jag kan ansluta med BT till min Hero. Funkar bra bortsett från korta dropouts emellanåt, finns det nåt att göra? Har inget med avståndet mellan enheterna att göra.

Blir samma dropouts när jag streamar från heron till min bluetothpryl jag har till stereon medan laptopen streamar perfekt. Dropoutsen är nån halvsekund långa & kommer typ varannan minut, mycket irriterande & tyvärr så är BT-användande uteslutet så länge jag har detta problem...

Är Heros BT inte bättre eller är min lur defekt?

2. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har liknande problem till BT i min bil, däremot funkar mitt BT-headset(Jabra) perfekt. Svårt att säga om det ligger i luren eller nån annan stans. Det är ju tex rätt struligt att behöva ansluta manuellt varje gång man sätter sig i bilen.

3. magnusp

magnusp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem med min Hero. Kör mot ett Sony Ericsson HBH DS-980 headset och lite då och då så tappas kontakten.

4. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Känns tyvärr som att det då är såhär mot vissa BT-enheter. Verkar dock vara herons fel då tre laptops + två SE-mobiler i huset funkar klockrent mot samma enheter...

5. magnusp

magnusp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, det är förmodligen Heron som strular. Har använt samma headset mot en SE telefon innan och inte haft några som helst problem...så nog verkar det som att det är Heron, tyvärr.

6. Nissdroid

Nissdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag får dropouts på ca halvsekunden (med min Tattoo förvisso) när skärmlåset slår till och när en ny låt börjar. Tror att det beror på att Android/telefonen inte är rätt optimerad för A2DP, musikuppspelningen får dumt nog inte högst prio för processorn i vissa fall. Tillverkare med längre erfarenhet (vissa andra mobiltillverkare) av BT-streaming har ofta antingen egna proccesorer för media som är oberörda (more or less) av belastningen för huvudprocessorn eller en bättre prioordning. Man får hoppas att HTC eller Google lär sig till nästa gång. :)

7. milyn

milyn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har samma problem med min Magic. Det är väldigt irriterande, men tror ni inte det kan fixas i någon kommande mjukvaruppdatering?

8. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon: