Fråga: Vad göra med frugans sensation xe

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av Sidde, 20 aug 2012.

  1. Sidde

    Sidde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Frugan tyckte att Nexus som var ful och köpte en sensation xe för de röda detaljerna. Nu är det dock ett jäkla gnäll om att den är seg och ibland går det inte att svara på den?
    Har aldrig orkat hålla på och roota och rommar och sånt? Finns det något enkelt sätt att få in något jävligt stabilt och resurssnålt i den? Typ på en timme och inte med näsan begravd i forumposter en vecka. Eller kan man göra något annat för att få den att fungera bra? Tack på förhand.

    Försesten, finns det någon möjlighet att få kameran snabb som på nexusen?

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
    Last edited: 20 aug 2012
  2. Thankyoumr

    Thankyoumr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Samsung Galaxy A71

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy A71
    Htc är väl inte direkt dom lättaste att roota och köra in romar på.
    Utan läsa som gäller, Gjorde det själv för första gången nyligen på min htc sensation xe.
    Jag läste väl inte i en vecka men ett par dagar för att vara riktigt säker på min sak, då htc är väldigt viktigt att följa noga i guiden för att inte bricka mobilen.

    Men kan inte förstå hur hon tycker den är seg kanske prova på och köra in en task killer i den? http://bit.ly/AmtswQ

    Hjälper inte det skulle jag prova med en återställning. innan jag funderat på att hålla på med romar.
    Möjligt viss en softreste eller vad det heter, ta ut batteriet 1 minut och sätt sen tillbaks
     
  3. Sidde

    Sidde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret. Ska testa det där med task-killer. Det är väl inte det att den är konstant seg utan att den typ hänger sig när man ska svara ibland och när man ska öppna appar. Speciellt när vi vill ta kort på något så har jag ofta hunnit tagit kortet innan hon har fått igång appen...

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  4. Thankyoumr

    Thankyoumr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Samsung Galaxy A71

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy A71
    om nu inte task-killer funkar, så kan det vara så att det är nån app som käkar minne som gör den seg.
    Brukar hjälpa då med att ta ut batteriet en stund och sen sätta i det igen.

    Sen också om ni uppdaterat till ics utan att göra en återställning så kan mobilen också kännas seg.
    min var likadan när jag fick ics uppdateringen men funka prima igen efter en återställing.

    Men hoppas det löser sig enkelt med task-killer :)
     
  5. Sidde

    Sidde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Task killer hjälpte inte mot frysningarna när det ringer så jag gjorde factory reset. Håller tummarna för fullt nu. Får väl se hur det går imorgon när det börjar ringa igen.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  6. Droid119

    Droid119 Guest

    Skaffa S-OFF och kasta in CyanogenMOD9 eller något annat trevligt :-)
     
  7. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Är det hastighet man är ute efter är det nog ROM utan Sense som gäller på den hårdvaran..
     
  8. itemudjin

    itemudjin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    418
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Min hänger sig oxå ibland när det ringer. Aldrig mer HTC. Som jag förstått det så går det inte att roota en med senaste fw......

    Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2
     
  9. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Kolla om Viper ROM går att lägga in, ganska säker på att det går. Gör underverk tycker jag...

    Sent from my mobile phone using Tapatalk
     
  10. Suuugen

    Suuugen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Så sant, Efter Viper släppte sin senate version är telefon helt otrolig. Allt flyter på som attan! Sense 4.1 gjorde nog susen ;)