Fråga: Vad har ni era klockor mest till för?

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 4 (Wear OS)' startad av Papaz, 13 dec 2021.

  1. Papaz

    Papaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej,
    Undrar mest vad har ni era klockor till för, vad gör ni med den och vilka funktioner med appar är mest utnyttjade i det dagliga vardagen?

    Själv får jag lite statistik över stegräknare, puls, väder och notiser från diverse appar (som är begränsat). Tycker inte att jag får ut så mycket mera av klockan. Google pay har jag inte fått att fungera.

    Skulle vilja få ut mera som att se hela facebook messenger notiser med bilder osv.
    Och kunna styra Ikea trådfri, Glue dörrlås.. Och mycket mera. Mera som en extra skärm till telefonen och mera funktioner.

    Kom gärna med tips och förslag på appar och funktioner.
     
  2. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    814
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Om du kör samsungs smartthings kan du styra allt via klockan. Nu har jag en Suunto 7 men den har ju samma operativsystem.
    Jag har min primärt som träningsklocka men som sagt med smartthings kan jag nu styra alla lampor, Yalelås, uttag, AC m.m. Till min finns ju också google assistans så de är skönt att ändra musik osv utan mobilen och bara med rösten.

    De är var jag använder min klocka till
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 692
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag har en klocka med LTE, så brukar lämna telefonen hemma om man bara ska ut på mindre ärenden och kör även samtal/SMS den vägen då.

    Men annars mest för samma saker som du nämner; kontaktlösa betalningar, notiser och för att köra lite widgets på i princip.

    Det Samsung Watch 4 saknar för att styra smarthemmet är Google Assistant. Hoppas det kommer snart.
     
    Mip och kupster gillar detta.