Vad ogillar ni hos er Galaxy S?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av dyallo, 1 okt 2010.

1. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Tycker mobilen är grym! Med juice defender, one click lag fix och market enabler så finns det inget som stoppar mig :P. Kunde funnits en smidigare funktion för att markera i text osv. Men annars är det nog bara det att jag inte kan göra statusfältets bakgrund genomskinligt som jag stör mig på, hehe. Älskar den stora klara skärmen och tycker den funkar skitbra att skriva på! Kan helt klart rekommendera den iaf!

Tyckte min batteritid var mkt sämre i början men efter att ha laddat ur den och laddat fullt med mobilen avstängd 2-3 ggr så klarar jag två skoldagar utan problem ;)

Last edited: 1 okt 2010
  2. Sigma78

Sigma78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag ogillar att GPSen inte är bra nog för att spela Turf med. Och att den småfryser i gränssnittet och i applikationer ibland.
    En del applikationer gör FC ibland, t.ex. Tapatalk, NFS Shift och Castle Warriors, men jag är osäker på om det har med telefonen att göra eller om de beter sig på det sättet på alla telefoner.

På det stora hela gillar jag den skarpt.

3. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Vad jag ogillar med min SGS är att den saknar 3BR (tre knapps återställning) så om det skiter sig rejält så måste den lämnas in. Detta är tyvärr ett medvetet val av Samsung.

Sen har vi det vi kallar lagg. Mao att den stannar upp helt i ett par sekunder emellanåt. Problemet beror på det filsystem Samsung valt (sitt egna RFS). När appar skriver och läser mycket samtidigt så stannar allt upp.

GPSen är inte stabil. Det som irriterar mig mest är att jag ibland inte får någon position alls.

Dessa saker beror på mjukvara som Samsung - iaf i teorin - kan lösa.. Men har inte gjort det ännu. Därav de tusentals klagande inläggen på detta forum och diverse community skapade lagfix (bra eller dåliga låter jag vara osagt). Eller ge dig in på xda developers, där finns inte en tråd utan ett "standard"klagomål.

Men trots detta är det en fantastisk Android telefon. Man skulle kunna skriva hur mycket som helst om allt det man gillar. Skapa en sån tråd också vetja, så får du höra om den i dagsläget snabbaste GPUn, den grymma skärmen, det ointressanta med froyos apps2sd osv osv..

4. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Samsung.

5. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Kan inte annat än att hålla med.

6. Kristers Bensin

Kristers Bensin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Sen har ju samsung berövat oss på funktioner som finns i vanilla android men inte touchwiz 3.0, kan bara ge några exempel: samtal med vanliga 3.5mm lurar funkar ej, telefonen vägrar installera vanilla musik spelare, grupper funkar ej, ringsignalen är dämpad de 2-3 första "sekundrarna" nån ringer.

Det finns säkert fler mjukvaru problem med denna telefon.

7. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

jag ogillar att nån när jag köpte den var tvungen att roota och lag fixa för att den skulle bli denna supermobil den är i dag (dock inte sagt att den var dålig från början). men nu när jag gjort det så kan jag faktiskt inte klaga på något! det skulle vars att håg inte hittat något ställe som säljer bakluckor till den isf.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

8. dyallo

dyallo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tacksam för alla svar, skall nu upp till Göteborg och köpa telefonen! 4000 kr olåst, oöppnad, kvitto m. garanti.

Skulle ni kunna svara på min föregående fråga också? Tack!

9. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Själv skulle jag nog köra på original (eller JM2 som finns via Kies nu ifall din enhet har något äldre) medan du väntar på 2.2 som ska komma om ett par veckor. Nu kan det iofs bli fler förseningar men enligt Samsung är det som tar tid nu att det strular med att få in det på uppdateringsservern. Det kommer ju också komma en del special-ROM:ar som baseras på den officiella 2.2 firmwaren så även om du känner att du inte vill köra original kan det ju kanske vara värt att vänta.

Detta gäller ju såklart inte om du vill hålla på och byta för sakens skull.

10. Rambutan

Rambutan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns en i froyo som fungerar underbart smidigt :)

11. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

märkte att i et man skriver tex: vi ses i **** alltid blir stort, det irriterar mig, kanske går att ta bort på nått sätt?

12. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Dra fingret I till mellanslag det gör att I blir i.

13. Lodur

Lodur Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förutom KIES, som är bland det uslaste man kan uppleva, tycker jag att radion är riktigt dålig. Den klipper - man får en känsla av att den "buffrar" data (ljud) och det är sjukt mycket sämre än en gammal SonyEricsson, t ex en Z770..

14. dyallo

dyallo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aahh det är fett irriterande! Måste vara pga. det engelska I't :/

En sak som är smått stör.. att man inte kan dra med fingret på en text (vart, spelar ingen roll) för att markera texten? Eller om du skrivit fel någonstans i en rad och skall tillbaka å pilla dit markören så den sitter rätt.

Finns inget å göra åt detta eller?

15. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Om du dubbelklickar på ordet som är felstavat så får du upp alternativ

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

16. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Inget förutom några buggar faktiskt som står på forumet :)

gps, blandar ihop kontakter/sms, lite allmänt

ok lite kanske också för att folk ser att telefonen är kraftigt 'inspirerad' av iphone 3gs utsende;)

17. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag ogillar att jag har haft den på service ca 10 veckor och hemma ca 3....

18. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag tror att jag har haft SGS längst här. Sedan slutet av Juni runt 22-27.

Och jag är så trött på min sgs ibland, den kan få mitt huvud att koka ibland men flera andra gånger är jag väldigt nöjd och glad över den.

Det som jag har upplevt är:

*När jag fått sms så står det i notifybaren att jag fått sms från en annan av mina kontakter men när jag kollar så stod det fel kontakt. Förvirrande då det händer.

*GPSen kunde varit bättre, den är lite sne ibland men även väldigt bra ibland som sagt.

* Wifi mottagningen kunde varit bättre... min kompis Iphone 3gs hade täckning men inte jag :S

* Lagg... alltså lagget är värst tror jag. Jag kokar, jag förlorar miljontals hjärnceller när det laggar som den gör.
    Det kan bli helt svart väldigt länge och ibland ett antal sekunder åtminstonne.
    Händer ibland att allt hanar upp sig och ibland hänt att efter den har fastnat och visar sig själv igen så ser det ut som att den har startat om sig själv under den tiden. Alla mina bilder i Gallery under camera var borta en dag, notera att bara under Camera var allt borta, varken Bluetooth, download eller nån annan Foto i Gallery var tom. Ändå låg allt på externa SD kortet.

* Ändra i text man skriver. Jag får dutta fler flera gånger ibland för att få markören mellan två bokstäver som jag vill för att ändra. Önskar att dom snodde apples lösning med förstoringsglas när man håller in fingret.

* Saknaden av blixt. En blixt hade ägt sönder. Men det funkar även utan i bra ljusförhållanden.

* Vibratorn är för svag tycker jag.

-----------------------------------------
    Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.1 using the Tapatalk app.
    Biji Kurd o Kurdistan!

19. droidhenke

droidhenke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är helnöjd med telefonen (inklusive lagg som jag inte tycker är så farligt) förutom att gps'en inte fungerar som en gps är tänkt att fungera.

Dvs ibland fungerar den inte alls, eller att den mäter fel.

Det bästa med telefonen är Skärmen som är i en klass för sig, tryckkänsligheten som är precis, att den är tunn och lätt, samt att LauncherPro flyter på bra ;)

20. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Inte längst då jag fick min den 21:a juni, och det var ett antal som fick den före mig också.

Jag har inte haft lika mycket problem som du så där skiljer det sig åt. Har du testat att uppgradera till den nyare officiella (typ) firmware? Kvarstår problemen? GPS:en kommer inte ändras (det ska komma med FroYo) men jag har aldrig haft notifikationsproblem, WiFi-problem eller något längre lagg och man kan ju inte utesluta att iaf något är ett flashningsproblem.

Zoom när man ska flytta markören kunde definitivt vara smidigt. Har dock själv lärt mig att träffa på 1-2 tryck så det är inte något kritiskt men kunde som sagt ändå vara bra.

Blixt hade varit trevligt men bara om det rört sig om riktig blixt. Efter att ha haft LED-blixt på tidigare telefoner, samt testat Desire och iPhone 4, är det inte något jag vill ha annat än som lampa (vilket en stor skärm ändå löser hjälpligt).