Fråga: Vad retar dig hos HTC One?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av robinofstockholm, 17 maj 2013.

1. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Plus att man kan välja en annan skärm som hemskärm om man inte vill ha blinkfeed-skärmen. Bara att pillra lite...

Eller "RTFM" > Personanpassa

http://www.htc.com/se/support/howtos.aspx?p_id=610&p_name=htc-one#

--

2. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Till er som stör er på alarmet kan jag rekommendera Gentle Alarm. Jag har använt det under 2½ års tid. Många inställningsmöjligheter och enkelt att använda när man väl kommit igång!

3. s.mario

s.mario Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Stör mig på att HTC tror att blinkfeed är en genialisk ide, och att man inte kan byta ut den. Visst man kan använda en annan hemskärm men den blir så mycket fulare än vad blinkfeed hemskärmen är. Hoppas på fler anpassningar på blinkfeed. Samt att dom har kopplat allt till facebook. Galleriet, flera kamerafunktioner (kolla guide-videorna). Allt detta istället för att ta med användbara grejjer, som att swype över telefonen för att svara på samtal som S4. Annars älskar jag min telefon

4. Puttepysen

Puttepysen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Swypar du som på en s4 så kommer du att svara i högtalar-mode. Ska du inte prata i och lyssna från högtalare så är det ju lika bra att plocka upp telefonen... Om du har blåtand och åker bil så tror jag du kan "prata in" dvs säga något för att svara utan att röra din HTC one. Inte provat men tror de var så. När det kommer till blinkfeed så läser jag faktiskt det ibland. Och jag gillar att läsa det. Dock så gillar jag inte att det ser ut som blinkfeed i mitt bildgalleri med massa Facebook bilder, Twitter nyheter osv vad det nu är.

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

5. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

det är intressant med såna topics men jag kommer inte läsa igenom nåt.. kommer bara hitta massa fel som jag annars inte tänkte på xD varför plåga sig med där här när man har lagt flera tusenlappar på nåt :P hehe, bara min åsikt ^^

6. lensy

lensy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Inser att jag skrivit fel. I S2an kan man ha sju startskärmar!

Nu har jag dock kommit på att på htc'n kan man ju gruppera grejer. Dvs man måste inte ha en ikon för varje sak, utan kan tex slänga ihop alla tidningsappar i en egen mapp osv. Såvitt jag vet går inte det i S2an (pinsamt om jag haft den i 16 mån och inte kommit på den funktionen!).

Att man inte måste ha blink feed'en som primär startsida visste jag redan innan jag fick tfn, så det ändrade jag snabbt! ;)

7. lensy

lensy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fast här dyker även upp lösningar på vissa retsamheter. Känns tex toppen att få höra att den höga volymen (när den är inställd på lägsta) kommer att åtgärdas i nästa uppdatering! :) Hoppas bara det stämmer - och att uppdateringen kommer SNART...

8. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo ännu underligare att ett flertal klagomål kommer från de som är för lata att läsa manualen....:P

Tar den IGEN:
    http://www.htc.com/se/support/howtos.aspx?p_id=610&p_name=htc-one#

--

9. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag blir förvånad över en hel del kommentarer i den här tråden. Har ni glömt att det är Android och att ALLT går att ändra? (bara en fråga om hur mycket man orkar engagera sig) Det är inte direkt iPhone ni köpt... Jag har inte ens en HTC One än men vet hur man löser nästan alla problem ni nämnt hittills, exempelvis:

-"Jag vill ha fler startskärmar/den och den funktionen saknas i launchern"
    *Byt launcher till vilken annan som helst (Go Launcher, Nova eller Apex rekommenderas)
    -"Ringsignalerna skrämmer ihjäl mig!"
    *Byt till en ringsignal med lägre volym, eller sänk volymen på befintliga ringsignaler via ett audio-program i er dator, alternativt gör egna (finns appar för det).
    -"Jag hatar Blinkfeed, buhu"
    *Välj en annan startskärm än blinkfeedskärmen om den stör er så hårt.
    -"Stör mig på 3-dot knappen"
    *Roota och lägg in en ROM med stöd för långtyck på backa = meny, så slipper ni 3-dot knappen. Förövrigt borde ni alla här ge fan i att få det att verka så svårt att roota och flasha en telefon. Det tar en kvart och öppnar upp tusentals nya möjligheter.

Låt mig återigen påminna: NI KÖR INTE iOS, ALLT GÅR ATT ÄNDA OM! Om ni förväntar er att allt ska vara precis som ni vill från att ni startar telefonen första gången så kan ni ju fortsätta drömma. Alla har olika smak och för att få till det som man vill ha det får man lägga ned lite tid, men det är verkligen värt det!

Jag har lagt många många timmar på att prova olika ROM:ar, konfigurationer och upplägg på min S2:a för att få den precis som jag vill ha och resultatet är en skitsnygg stilren S2:a vars gränssnitt inte matchas av någon annan lur jag sett vare sig AFK eller på nätet. Hade jag haft något att filma med hade jag lagt upp en video på den.

Förövrigt är problemen ni nämnt inga riktiga problem. Tacka vet jag SGS2 som hade en hord av barndomssjukdomar när den kom. Jag råkade nog ut för åtminstone fem direkta felaktigheter med SGS2, såsom skärmproblem (ena sidan var gulaktig), moderkortet brände sönder sig själv (!!), mikrofonenheten var defekt, random omstarter dagligen och batteribuggen (batteriet tog slut på mindre än 10h vid standby), så nog får ni allt vara nöjda med era telefoner!

Mellis, ELFHOUSE, hogart och 1 annan gillar detta.
  10. sneesen

sneesen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har ett hemskt jobbigt problem med min one, å det är att varje gång jag åker bil å pratar i luren så sätts flightmode på?? så samtalet bryts så klart :( vet inte om den inte släcker skärmen så ja kommer åt inställningar med örat eller om det är nå fel på den? ingen annan som vart med om detta?

11. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo

Håll nere power-knappen cirkus 10 sekunder och det börjar räkna ned.

Luren startar sedan om, kolla om det blir samma strul ?

12. lensy

lensy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man kan ju också tänka sig att man låter bli att läsa sånt som stör en så mycket. Vi som är dumma i huvudet nog att uppskatta såna här diskussioner, där vi idioter till och med kan lära oss en del, kan ju dock fortsätta. Tycker jag, alltså.

Poteta gillar detta.
  13. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Lämna in den eller flasha om original-ROM.

14. Chreel

Chreel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Retade mig själv på de medföljande hörlurarna till One. Man är ju van att när man trycker i hörlurarna i fonen, så tystnar högtalarna, och allt ljud går till hörlurarna. Icke så med dessa. Högtalarna låter glatt vidare. Prövade sedan med mina gamla Sensation-lurar, som fungerade slaggfritt. Hm? Eller så har jag gjort fel, och är korkad, som vanligt.
    Christer

15. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Går nog på den också. Bara att dra en ikon ovan en annan så skapas en mapp.

16. Anoid

Anoid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kommer från s2 och blir galen på

• Att powerknappen sitter ovanpå telefonen så att den stänger av sig om man sätter den uppåner i fickan (har hänt två gånger på ett dygn)
    • Att man måste ha HTC's launcher för att kunna byta ikoner på sin lockscreen
    • Att det inte finns någon menyknapp
    • Att långtryck på HOME startar Google Now istället för att visa senast startade appar (vet inte hur man får fram den listan)
    • Att kanterna på telefonen är rakbladsvassa och baksidan hal som en ål
    • Att radion är kass, har mycket sämre täckning så fort jag kommer utanför ett 4g-nät. 4g är nice dock :-)
    • Att drop-down menyn inte visar ikoner för inställningar utan bara har en knapp för att komma till det riktiga inställningsfönstret. Har installerat power toggles som gör det åt mig, fast jag tyckte det fungerade bättre på s2:an.

Man blir i och för sig alltid galen på att saker inte funkar exakt som på sin förra telefon.

17. lensy

lensy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

(ang att ha mappar med flera ikoner i på startskärmarna, i Samsung Galaxy S2)

Rackarns, du har rätt! Jag var tvungen att starta upp den och kolla och jodå, visst gick det. Inte så som du sa, genom att lägga en ikon på en annan, men man kunde ju välja att placera en mapp på startsidan och sedan flytta dit ikonerna. Jag har bara inte förstått vad "mapp" var för något...

Suck.

18. X-oiL

X-oiL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Testa att knacka två gånger på hemknappen..

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

treijner, hogart och Anoid gillar detta.
  19. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Best. Rant. Ever.

Sent with HOX via TT2

Seade gillar detta.
  20. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057