Vad ska jag stänga av utomlands?

Diskussion i 'Legend' startad av ohansson23, 27 jun 2010.

  1. ohansson23

    ohansson23 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,


    Jag åker till USA här i veckan och blir borta två veckor, skulle vilja ha lite hjälp med vad jag ska stänga av för funktioner på min HTC Legend?
    Jag har mail, facebook osv. på den som jag antar uppdaterar då och då av sig själv... det går säkert hitta inställningar så det inte fixar... men hade iphone tidigare det var rätt smidigt att stänga av allt där, men verkar inte lika lätt på HTC... all hjälp uppskattas så man slipper tusentals kronors räkning :)
     
  2. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Som standard ska Data vid roaming vara avstängt, men annars är det lättast kanske och slå av data eller ladda ner APN On-off widget, som stänger av apn (inställningarna för data) så att telefonen inte kan ansluta till 3g/2g "internet".

    Settings - wireless and network - mobile network (on/off) samt mobile network - data roaming (on off).

    Personligen rekomenderar jag nog nått i stil med APNdroid (market), som ändrar apn inställningarna så du inte råkar ansluta till datanätet av misstag. Dessutom är det lätt, bara en icon du trycker på för o slå på o av.
     
  3. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Gör det enkelt, ring din operatör och be de att stänga av data för dig när du är utomlands. Jag har Telenor och det gick utmärkt, skulle tror att det samma gäller alla operatörerna.

    När telefonerna blev mer avancerade kändes det som att det var svårt att hålla koll på alla data, så detta tyckte jag var en kanonlösning. Kan ha igång allt, det slutar bara helt enkelt att funka när man lämnar Sverige. Men hittar man w-lan blir det såklart synkat igen :)
     
  4. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Köp ett refillkort ;)

    Nä men mobilt data stänger man väl av så, synkning i synkning inställningar kan du oxå stänga av.
     
  5. Kame_boy

    Kame_boy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Kan man inte bara ta ut simkortet?