Problem: Vad ska man göra med hox?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av mjaa, 22 aug 2012.

  1. mjaa

    mjaa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej! Jag har lite problem med att få en fungerande HTC One X. För tillfället är jag på telefon nummer 7. Jag vet det låter sjukt.
    Jag har alltså gjort doa på 6 hox telefoner och har tappat lusten efter att denna nummer 7 inte funkar heller.
    Anledning av mina doa:
    1. Konstant (svagt) blinkade i skärmen, syntes extra tydligt i gråskalor.
    2. Blinkningar i skärmen vid lägsta ljusstyrka
    3. Blinkningar i skärmen vid lägsta ljusstyrka
    4. Blinkningar i skärmen vid lägsta ljusstyrka
    5. Gulaktig nyans på skärmen (märkte det direkt när jag startade den att nyansen inte stämde) Dock ingen blinkande (Woho!)
    6. Gulaktig nyans på skärmen (hade också denna telefon i ca 2 veckor och det försvann inte det minsta) (inga blinkningar här heller)

    Den gulaktiga nyansen är det jag har blivit mest irriterad på, märkte det direkt när jag startade dom. Har känt flera gånger för att dra telefonen i väggen eller nått...

    Och nu till telefon nummer 7: Det var ingen gulaktig nyans över hela skärmen när jag startade den. Vilket jag tyckte var skönt. Men jag tycker att man kan se på övre delen av skärmen att det på vissa ställen är mycket svag gulaktig nyans (vilket jag blir störd på). Jag vet inte om det är min hjärna som bara fått för sig att det är så, eller om det verkligen stämmer. Hur som helst jag skulle nog aldrig kunna få doa telefonen på grund av det, de i 3-butiken skulle antagligen inte ens se det. Jag har visat för kompisar och de flesta säger att de inte kan se något och att jag inbillar mig. Några säger att de kan hålla med, men att det är fjantigt att bry sig om.
    Själv tycker jag att jag tappar känslan totalt för telefonen pga detta.
    Som tur är, om man nu kan säga så. Så har jag även funnit att skärmen blinkar vid låg ljusstyrka vilket gör att jag enkelt kan doa den.
    Men seriöst... Vad ska man göra?

    Jag är övertygad om att jag inte kommer att få en telefon som funkar.
    Om jag skulle få en telefon med en näst intill osynlig gul nyans någonstans på skärmen skulle jag bli galen om jag inte kan byta ut den.
    Jag har blivit erbjuden att få en annan modell av telefon istället, men jag är verkligen inte sugen på någon annan.
    Samsung GS3 känner jag inte alls för, jag vet inte varför.
    Iphone, nej tack

    Allt jag vill ha är en HTC One X som fyller dessa krav:
    1. Fungerar som den ska (allt flyter på som det ska)
    2. Inte blinkar på något sätt
    3. Har en spegelklar skärm, där färgen vit är vit och inte beige!

    Finns det någon som har haft lika mycket problem med den här luren som jag, eller finns det ens någon som har en perfekt HOX?

    Allt jag får höra från 3 är: Du har haft en rejäl otur, nästa lur kommer att fungera, du har oddsen på din sida.

    Det är lika ironiskt varje gång jag öppnar en ny HTC One X och möts av texten: "I'm the One you've been waiting for."
     
  2. pioneer

    pioneer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    har bara havt min i fem dagar men inte ett problem så här långt.har oxå 3
     
    mjaa gillar detta.
  3. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Angående flimmrande skärm:

    Detta är/har varit ett känt problem HTC har släppt uppdateringar som bör fixa detta. Dock kan det ta upp till 10 dagar innan systemet "sätter sig" och flimmret upphör.

    Här kan man läsa massor om detta:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1617009

    Angående "gulaktig ton":

    Det verkar som det är två typer av skärmar som tillverkas till One X. En "vitare" och en "gulare". Vad man får för någon är ren slump och vissa verkar föredra den "vitare" skärmen och andra den något "varmare" skärmen. Ingetdera bör vara att betrakta som något fel dock.

    Här kan man läsa om detta:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1624418
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1639464

    Kanske visste du redan detta? Om inte så finns det mycket att läsa! ;)
     
    mjaa och Janne303 gillar detta.
  4. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 268
    Mottagna gillanden:
    468
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Det var ett bra tag sen jag drog in den uppdateringen och helt plötsligt efter förra 4.0.4 uppdateringen så började min flimra lite igen

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  5. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Du kanske är något känslig ;)
    Sen nu när du haft så många telefoner som varit "defekta" så blir du väl galet kritisk när du får en ny telefon.
    Har haft min nu i 3 veckor och är galet nöjd, har märkt något flimmer ibland men det är absolut inte något jag skulle lämna in telefonen för.

    Försök att behålla telefonen, tror nog du kommer vänja dig efter ett tag.
    Och jag hade heller inte velat byta till s3, hox är en galet sexig telefon ;-)
     
  6. mjaa

    mjaa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Du kanske har rätt men jag känner verkligen att känslan är förstörd.

    Jag tycker dock att hox är riktigt snygg och skön annars, det är en toppenlur, bara att jag vill ha en som fungerar korrekt.
     
  7. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Ta en s3 så kan du sova gott om nätterna
     
  8. mjaa

    mjaa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hmm...
    Ingen av mina telefoner har tappat flimret utom den första som hade konstant flimmer.
    Och jag har några av telefonerna i 2 veckor utan förbättring.

    Hur som helst, det låter vettigt det där med olika skärmar, känns dock som man kan hitta mer fel. Vilket jag inte är ute efter, det man inte vet har man inte ont av.

    Jag har ringt HTC ett antal gånger och efter att ha sett detta med 2 olika skärmar så har jag dragit slutsatsen att: HTC Sverige verkar inte veta ett skit om sina lurar...
    Jag har frågat flera gånger: Tillverkas alla HTC med samma typ av skärm?
    Svaret jag fick var: Ja
    Jag frågade vidare: Så det finns inte 2 olika? För min skärm är gulaktig.
    Svar: Jag förstår inte riktigt hur du menar att det ser ut, men det finns inte flera skärmar.

    Jag fick sen höra från 3 att det kunde vara lim. Vilket jag beskrev för 2 olika personer som jobbade på HTC men ingen av dem kunde förklara varför skärmen var gulaktig.

    Hur som helst, jag hatar den gula skärmen, jag ogillar den stark. Men jag tycker att den "blåa" är riktigt fin!
     
  9. mjaa

    mjaa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Föresten, den senaste telefonen här verkar vara allmänt efterbliven.
    För det första har den inte frågat om någon uppdatering (vilket alla andra telefoner har)
    För det andra så bara låste den sig efter ett samtal en gång, det gick inte göra nått, den var som avstängd. Fick hålla ner knappen ett bra tag för att reseta den...
     
  10. mjaa

    mjaa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    själva planen är att pilla med mobilen hela natten.
    så just i den bemärkelsen så vill jag nog inte ha en s3

    Näh, men jag har känt lite på den. Jag tycker inte den går att jämföra med hox, jag är faktiskt helt såld på hox. Om allt bara stämmer så är det lycka! Sexigaste telefonen jag känt!
     
    Janne303 gillar detta.
  11. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Tja forumtroll, vad var meningen med ditt inlägg? Han skrev klart och tydligt i sitt inlägg att han INTE ville ha en S3. Skärmen krossar S3's skärma iaf :)

    OT, kanske blivit en liten placebo effekt? :) Såg lite gult i mina kanter i ungefär en vecka... sen vet jag inte om de försvann eller om jag bara sluta tänka på det. Men som jag sa, finns ingen så klar skärm som den som One X har för tillfället.
     
    mjaa gillar detta.
  12. mjaa

    mjaa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jo, det kan säkert stämma, börjar förstå att det kanske bara är hjärnspöken.
    Men skärmen blinkar ju fortfarande, tänk om jag byter och får en hox med annan skärm, jag skulle aldrig förlåta mig själv.
    Lever hellre med en blinkade skärm än en gul skärm.
    Men jag lever helst med en vit skärm utan flimmer.

    Jag har blivit erbjuden att dom skickar en telefon som dom har kontrollerat att den funkar. Men det tar ju sin tid, och jag kan inte riktigt lita på att det sitter någon som vet vad han/hon gör. Kan ju lika gärna vara så att personen öppnar första bästa hox, kollar på den 5 sekunder och säger: Den ser fin ut, det får duga. Och så har jag slösat flera veckors väntande i onödan.
     
  13. pioneer

    pioneer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    i dag efter sex dagar stängde den ner två gånger på morgonen men gick att låsa upp sen skulle jag testa gps efter 5 kilometer var den så het att man skulle kunna steka ägg på den så man börjar ju undra vad det är man skaffat
     
  14. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Meningen var att man sover bättre med en telefon som fungerar. Lite fan-boy rage kanske? Inte mitt fel att hox är en trasig skapelse.
     
  15. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Haha. Here we go...
     
    brodiniozo gillar detta.
  16. scsi

    scsi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Absolut, så länge man orkar DOA 4-5 gånger innan man får en skärm som inte är gul eller flimrar.

    Det går inte att förneka att den här telefonen är en styggelse ut kvalitetspunkt, och man bör visa sitt missnöje med plånboken.
     
    brodiniozo gillar detta.
  17. Tobias_W

    Tobias_W Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Måste säga att jag saknar HOX-ens skärm. Den är verkligen den bästa skärmen jag sett. Jag bytte ut mitt 3:e exemplar pga en kass GPS och då orkade jag inte testa en ny (var tvungen att skicka tillbaka till 3 och det tog ju 1-2 v /telefon) så jag valde tillslut en S3. Sense är ljusår trevligare än TW, skärmen är något bättre. Batteritiden är mycket bättre i S3 och även kameran är lite bättre i S3. Jag förstår att du vill ha en fungerande HOX. Men frågan är hur mycket lidande man ska genomgå. Nästa gång väljer jag telefon direkt i en 3-butik!
     
  18. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Fan-boy rage? Jag äger ju för tillfället en S3a så nej inte precis. Android som android. Min var inte en trasig skapelse, vet även många andra som fått en felfri "skapelse", men vem skriver att man får en felfri??

    Min skärm flimrade inte eller hade någon sorts gul hinna så jag var toknöjd. Det ända jag var missnöjd med var batteriet och GPSen, som är två saker jag verkligen behöver. Därav bytet.
     
  19. mjaa

    mjaa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det löste sig! Jag fick en helt perfekt HTC One X och vi levde lyckliga i alla... ungefär ett år. Sen krossades skärmen i min ficka när jag lutade mig mot en sten.
    När jag skulle byta skärm lossnade stiften till kontakten där skärmen ska kopplas in.
    Slut.
    Men vilka fina minnen.
    Nu är jag lyckligt gift med en Motorlola Moto G!
    Helt Underbar! Billig, charmig och snygg.
    Helt felfri, enda tills jag bestämde mig för att bada i poolen med henne.
    Hon blev dock nästan helt återställd.
    Jag försökte vänsterprassla lite med en Iphone 5s, men det varade bara i 2 veckor, sen spydde jag.
    Jag testade lyckan med en Galaxy Alpha, men hon var lika dryg, så jag sålde henne.
    Nu är jag återförenad med min Moto G och vi lever lyckligt ett tag till.
     
    Cocacolisten, kalleboston och indika gillar detta.