Vad skall man ha flash till?

Diskussion i 'Legend' startad av opaso, 30 sept 2010.

  1. opaso

    opaso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Flash i en dator använder jag bla för att se på video klipp men också för att spela spel. Detta trodde jag va precis det samma som på Legend då den skall ha fullt stöd för detta.

    Jag prova idag 2 av dom.

    Den ena är ett flash spel: "Crush the Castle 2". Ett spel där man skall slå sönder en massa slott typ. Efter ett tag började det. Men va fruktansvärt långsamt. Då jag klickade runt så fick jag fråga efter ett tag om jag ville ha fullskärm. Och då fixade den spelet för hela min skärm. En bra grej. Men spelet var fortfarande inte spelbart. Ja om man inte är en snigel vill säga.

    Sen prova jag gå in på TGWTG och en av mina favoriter bland film recensenter: Nostalgia Critic.
    Jag kommer in på sidan och kan välja film. Men sen är det stopp. En stor svart ruta kommer men inget mer.

    Så vad skall man ha flash i telefon om det ändå inte fungerar. Eller kan man på något sett få till det. Förutom att ladda ner klippen och lägga in dom på telefonen.
     
  2. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Klart det inte kommer vara samma som en dator. Det flesta flashtillämpningarna (exv. spel) på datorn är gjorda för en dator+datorskärm med datorupplösning. De är inte alls optimerade för mobilt bruk och dessutom så skalar flash väldigt dåligt. Till det är Flash är väldigt processorkrävande. Så har man inte de snabbaste telefonerna (gärna med högre upplösning då) så är det svårt att få ut något (Som tex med din Legend). Därför tycker jag man kan vara tacksam för de man få ut med hjälp av flash i mobilen. Men att kräva samma upplevelse som i dator är way to much..

    Jag tillhör de istället som blir imponerad när jag kan få igång min playlist i Grooveshark och spela live streams med SVT play utan lagg med Nexus one.
     
    Last edited: 30 sept 2010
  3. dekadans

    dekadans Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Dessutom har väl Legend Flash Lite, inte Flash 10.1 som kom först i 2.2. Det kan också ha inverkan.
     
  4. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Okej.. det förklarar en del också :)