Vad skiljer Mate/Honor/Pxx åt? Vad ska jag välja?

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av Hixx, 2 apr 2017.

  1. Hixx

    Hixx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Tvärtemot vad många andra skrivet har jag väldigt svårt att tänka mej att gå ifrån EMUI efter att nu haft min P9 ett tag. Tyvärr har jag tappat den och knäckt skärmen i botten. Har hållt på med Android sen innan Swedroid kom till och rootat och flashat rommar, men inte ens tänkt tanken på att göra det på senare tid.

    Jag använder P9an mycket i arbetet. En bra kamera, den grymma adressboken, kalendern, inbyggda visitkortscannern, alltså den är för mej så komplett den här mjukvaran, men hårdvaran också. Älskar fingeravtryckssensorns placering bak, och känslan i telefonen generellt. Så för första gången nånting överväger jag att köpa samma telefon igen?

    Men det tar ju samtidigt emot, tekniknörd som man är. Så jag tittar på andra huaweitelefoner och då uppstår frågan, vad skiljer dom åt (förutom hårdvara såklart)? Riktar dom in sig mot olika målgrupper? Kör alla EMUI? Nån som kan hjälpa ett sånt här lyxproblem?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 018
    Mottagna gillanden:
    8 509
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 671
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det handlar främst om olika prisklasser. P10 konkurrerar helt klart med Iphones och Galaxy medan Honor 8 som är lite enklare inte direkt slåss om främst Iphone och S7/S8-användarna.

    Mate 9/9 Pro och P-serien är förvillande lika numera, men Mate-serien erbjuder i regel större batteri och större skärmstorlek. P-serien har en nättare profil och kanske mer trendriktig design och färgalternativ.

    Honor marknadsförs också mycket i kanaler där ungdomar finns. Huawei som varumärke har blivit mer "premium".

    Kortfattat är Honor mycket telefon för pengarna medan P9/P10 och Mate 8/9 är premiumtelefoner.

    Är du nöjd med P9 och EMUI är nog P10 ett klockrent val.
     
    Last edited: 2 apr 2017
    chraist gillar detta.
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 405
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    för att utöka paletten ytterligaren kan jag säga att xiaomis miui är mkt snarlikt..det skulle inte förvåna mig om det är samma utvecklare som ligger bakom båda.

    Ja säga vad man vill om emui och dess olika skavanker, men det är riktigt snabbt..
    Räcker med att se några vidos på youtube på s8 för att se att samsung fortfarande är seg och laggig i jämförelse detta kan man inte säga om emui. Även om det inte är perfekt på något sätt så tendearar folk mest att klanka mer på funktionerna men glömemr bort att diskutera det viktigaste..nämligen flytet.
    EMUI och MIUI och oxygen os är nog de enda alternativen man kan tänka sig använda nu i android världen.
     
    bernard gillar detta.
  5. Hixx

    Hixx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Tack. Går in å köper P10 nu