Vad tänkte S-E på när de ritade X 10?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Hyddan, 19 apr 2010.

  1. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag fattar inte att X10 inte har kontakter och sådant utformat/placerat så det funkar lika enkelt som det gör med Iphone. Att enkelt kunna sätta mobilen i ett ställ på skrivbordet eller i en docka i sovrummet är väl något som gör att man väljer Iphone framför androidlurarna. X10 har usb-kontakten upptill på telefonen bakom en lucka. Det finns ingen chans att det skall gå att lösa kontakten till extraljud och laddning för X10:an på ett praktiskt sätt. Jag tycker att designen är ett större problem än mt och 1.6 för X10:an.
     
  2. tidsoptimist

    tidsoptimist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 3a XL
    Övrigt:
    Samsung Gear S3 Frontier, Chromecast, Nvidia Shield mflr..
    Varför skulle man inte kunna göra en docka som man för in telefonen åt sidan ist för? Ser inga större problem egentligen. När det gäller ljud och sånt så vet jag inte går säkert att lösa om man vill..
     
  3. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Ja det kan man fråga sig. Att usb-kontakten sitter på ovansidan på x10 är för mig ingen anledning att köpa en iPhone men den gör x10 helt ointressant för mig. De flesta androider har väl ändå usb-kontakten där nere där den hör hemma och det finns dockor så det är inte heller någon anledning att gå till iPhone.
     
  4. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag tycker iofs. också att det är lite märkligt att man valt att sätta den upptill, men just av den anledningen är det underligt om SE inte kommer med en docka själva... men designen gör det ju inte på något sätt omöjligt bara för att kontakten sitter på ovansidan :)
     
  5. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Finns alternativ?

    Jag fattar inte vad Iphone tänkte på när de låste hela telefonen!
    Med X10 kan man göra vad man vill (även om laddluckan är lite dum).
    När jag kör ut musik så använder jag Blåtand rakt in i stereon eller headset och slipper sladd!!! eller docka!!! Sedan att jag behöver sladd tills Android 2,1 kommer för att surfa på lapptoppen via telefonen är kass (har gått på blåtand sedan T28).
    Igen, Vem vill ha en Iphone? Jag fick nog efter en vecka då inget funka till den.
    Men visst är jag lite data nörd som vill synca alla grejer.
    Tillslut måste bara säga att skärmen på 4 tum är guld och timescape är så himla cool som följer allt, Känner tom igen ansikten från olika kort så man slipper namnge personen hela tiden. Hitta en bättre? Nä även om desire var väldigt nära och nexus var klar 3a(minus pris o inga knappar!).

    Opera webbläsare regerar!
     
  6. Göktytan

    Göktytan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Word
     
  7. King Cannon

    King Cannon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Word +1
     
  8. johfel

    johfel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en Iphone (tjänstetelefon), köpte en x10, gav den till frugan och har nu en Desire.

    X10:ans kamera saknar jag brutalt mycket, liksom att titta på den fantastiska skärmen.
    HTC har dock lyckats bättre än SE med touchfuntionen, jag upplever att X10:an svarar lite ojämnt- vilket säker kommer att fixxa sig i nästa uppdatering.

    Min Ipone känns som en opersonlig tvål i jämförelse, den gör dock vad den ska utan problem och skärmen är mer responsiv än på x10 tycker jag.

    Laddluckan har jag inte ens reflekterat över...
     
  9. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Fanboi gå tillbaks till din låsta och totalt kontrollerade lilla grotta där du får betala för teknik som var tillgänglig för typ 4 år sedan.

    Enough said.
     
  10. bjornnume

    bjornnume Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har kört på de flesta telefoner, då det är en del av mitt arbete - av någon anledning har jag fastnat för iphone och varit lite motståndare till Androidtelefonerna... har dock ändrat mig på sistonde även om första luren AD luren var en X10 (och ja luckan sitter helt FEL). Android är framtidens lur, oavsett var luckan sitter. I övrigt är designen skön på X10:an, mjuk i handen och lättåtkomlig och helt ok för att var en AD-lur(trots det fatala misstaget med 1.6)

    Största i-landsproblemet är att folk inte längre vill ha en telefon utan en pratbar mp3-spelare..asg..
     
  11. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Kort batteritid gör att det vore bra att kunna göra som jag alltid gjorde med P1:an. Ställa telefonen i stället så fort man sitter på kontoret. Då är telefonen alltid laddad när man behöver den. Sedan är det ju lite mickligt att behöva mounta den varje gång man ansluter till usb om man vill flytta filer. Det är ingen bra jobbmobil ur de synpunkterna. Annars så är jag ju helnöjd med X10:an. Det mesta fixar man ju utan sladd.....
     
  12. UlfrikTB

    UlfrikTB Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    AOSP 6.0 Marshmallow
    Luckan är till för att hindra damm och smuts från att komma in i kontakten. Finner det dåligt att det inte finns någon på min iPod, vilken jag endast köpte för dess hårddisk, som kostade över 2000 kr.
    Och påståendet att det inte skulle gå att fixa till extraljud osv är inte sant.