Vad talar för legend?

Diskussion i 'Legend' startad av Herrolsson, 1 aug 2010.

  1. Herrolsson

    Herrolsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Varför köpa en legend i dagsläget? vad har den som någon annan telefon inte har? (Desire är ute ur diskutionen för den går inte få tag på)
     
  2. Skumrask

    Skumrask Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Främst att det är den snyggaste och mest välbyggda androidtelefon som finns. Det är en fröjd att använda den helt enkelt.

    Annars är det väl i ärlighetens namn inte något särskilt som talar för den.
     
  3. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är designmässigt den perfekta telefonen för mig, bra vikt och ihop med aluminiumet ger det en oerhörd kvalitetskänsla.

    Den är väldigt bra att hålla i, inte alls för klumpig som Galaxy S eller Desire/Wildfire.

    Givetvis inte den snabbaste telefonen i CPU, men det behövs inte, jag har aldrig hastighets/prestandaproblem med min telefon och nu när uppgraderingen till Android 2.2 kommer så går det installera även appar på SD minnet. (HTC har tidigare bekräftat att alla telefon lanserade i år kommer få uppgraderingen).

    Men jag tycker du ska gå in en affär och klämma på telefonerna :)

    PS! Bli inte lurad av att vissa telefoner som Galaxy S eller Desire har bra prestanda, visst de är lite snabbare men det är knappt märktbar i 99.99% av tillfällena !DS
     
    Last edited: 1 aug 2010
  4. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har prövat hårdtesta prestandan på min legend med tunga appar o inget går segt eller hackar. Kanske om 5 år men då har jag en ny mobil.
     
  5. lems

    lems Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det som fick mig att välja HTC Legend isället för t.ex HTC Desire var framför allt kvalitetkänslan som legenden ingav. Desire'n Var större och kändes plastig.
    Är helnöjd med den ( förutom min paranoja på google :) )
     
  6. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Tycker ni inte att knapparna på Legend är jävligt fula? Bara sitter där, ihoptryckta som fan. Plastiga och svårt att "känna" skillnad på de?

    /Söder
     
    Last edited: 3 aug 2010
  7. Eureniuz

    Eureniuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jo, fattar inte hur dom kunde tillverka sånna skitknappar. Dom på desiren är mycket mycket bättre. Sen vet jag inte om jag och mina vänner har haft extrem otur men alla våra legender krånglar hela tiden.
     
  8. TheBasterd

    TheBasterd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Antingen otur eller handhavarfel ;), då min Legend fungerar kanon.

    Dock håller jag med dig att knapparna är en skymf mot den övrigt höga byggkvaliten på Legenden.

    Plastiga, oexakta och glappar...
     
  9. Eureniuz

    Eureniuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skulle chansa på otur då skärmen slutar reagera ibland och ringsignalen fungerar bara när den känner för det. Ska i på verkstad för tredje gången för samma fel. Har fått varit utan den i sex veckor för att efter 20 min upptäcka att felet inte är åtgärdat.
     
  10. GuldPungen

    GuldPungen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Min legend har jag också haft lite problem med, när jag trycker på skärmen reagerar inte den just där jag trycker :(. jag e nog en av dom personerna som ångrar på att jag köpte min legend och inte desire, men jag vägrar sälja den ska ha den tills mitt abonnemang går ut
     
  11. Eureniuz

    Eureniuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ska reklamera min nu och skaffa mig en desire istället tror jag.
     
  12. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Suck för gnäll, alla kan ha otur med sina telefoner. Ungefär så här, men BigMac såg ju inte ut som på reklamen, nu överger jag McDonalds och går till Burger King
     
  13. Eureniuz

    Eureniuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Men läser man på forum och pratar med telefonförsäljare (där jag bor) så har legenden överlag krånglat väldigt mycket mer än desiren.
     
  14. Skumrask

    Skumrask Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Eller så har det sålts fler Legender till folk som kanske förväntat sig något annat? Min Legend har i vart fall varit klockren hittills, hoppas verkligen det håller i sig för jag är helt kär i den... :D
     
    Last edited: 4 aug 2010
  15. Nautique

    Nautique Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag köpte min Legend den tjugonde juli, och den har inte krånglat ett endaste dugg, bara fungerat precis som jag önskat, om inte bättre.

    Har känt på kompisens Desire, och föredrar helt klart bygget och designen på Legenden.
    Den något mindre skärmen märks knappt av, den är fullt tillräckligt stor för alla behov.
     
  16. Eureniuz

    Eureniuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vi kanske fick en dålig sändning från htc, då ett flertal telefoner krånglar och dom går tydligen inte att laga.
     
  17. Karambamannen

    Karambamannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det som talar för Legenden före Desire är att den är aningen mindre och platsar bättre i fickan. Den är också billigare vilket är ett plus. Kameran är bättre än heron och blixten får helt klart godkänt. Det största skälet till att jag valde Heron istället för X10 mini var att massor av mina kompisar har Heron vilket gör att jag kan fråga dem om grejer om jag inte fattar något (är inte den mest tekniska människan). Legenden är ganska lik Heron.

    Det absolut största plusset är dock att Legenden går att få tag på, desiren är svår att få tag på.

    Ja, Desiren är snabbare men som Roxpace skrev spelar det ingen roll i 99,99% av fallen. I dagsläget finns det inte så många appar som kräver stora resurser. Såg att Quake2 OpenGL kom till Android. Om du absolut måste spela det kan det vara en bra idé att investera de extra pengarna i Desiren. Om 2 år kanske situationen är annorlunda, då kanske alla coola appar kräver att man har ett kraftpaket i fickan. Idag behövs inte det.

    Tips, skaffa Legenden och spara den där tusenlappen som desiren kostar extra. Uppgradera sedan till något ännu hetare om två år.
     
  18. daven

    daven Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Äsch, hur jämför du det egentligen? På forum så har alla problem med sina telefoner och en telefonförsäljare vill ju bara att du ska köpa den dyrare telefonen ;)
     
  19. Eureniuz

    Eureniuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag jämförde det med min vän som är chef på en av telefonkedjorna här...
     
  20. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet i alla fall ingen av de jag känner som köpt en Legend att dessa skulle ha problem med sin Legend.

    Det enda riktigt dåliga om jag ska ta upp något så är det väl Alarmfunktionen i HTC Sense, men funderar på om den är lika opålitlig i Desie, Wildfire mm.

    Jag ser det så här efter läst bloggar, artiklar, forum att Legend är för de som älskar KVALITET och Desire är mer för de som ska ha det SNABBASTE (men till vilken nytta när det mesta inte kräver det?).

    Visst har Desire dessutom lite mer internminne, men detta betyder inte mycket när Legend får Android 2.2 snart då du kan lagra appar på SD kortet.

    Dessutom oavsett vad du köper så kommer alltid det komma något som är "bättre", samt att "gräset är grönare på andra sidan" om du förstår min liknelse :)