Vad tror ni om Pro vs Arc?

Diskussion i 'Xperia pro' startad av Matfarsan, 22 sept 2011.

  1. Matfarsan

    Matfarsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har tänkt att byta telefon.
    Sitter med en Xperia X10 mini pro för tillfället och trivs bra med tangentbordet.
    På jobbet så har jag en HTC Gratia och tycker det är lite besvärligt att skicka sms med touchskärmen.
    Dock vet jag inte om det skulle vara lättare med en större skärm eller om det bara är jag som är ovan.
    Velar lite fram och tillbaks mellan en ARC och en Pro.
    Sett att många är nöjda med arcen förutom sprickan som verkar uppstå på skärmen.
    Någon som kör med arc nu och tänker gå över till pro när den kommer?
     
  2. w4kk0

    w4kk0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag sitter förvisso inte med en Arc, men jag skulle välja Pro vilken dag som helst över Arc.
    Framför allt så är Arc så pass tunn att den inte kan tåla speciellt mycket i jämförelse. Sen har dom nästan identisk hårdvara. Arc har väl lite bättre kamera men ett fysiskt tangentbord är svårt att slå.

    Skriver du mycket mail/sms & surfar/spelar eller fotar du mest? Det är väl där den stora frågan.
     
  3. Gus

    Gus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Pro är väl en Neo med tangentbord så det är en likadan kamera i pro som i arc. Skärmstorlek är väl den enda riktiga skillnaden.
     
  4. Matfarsan

    Matfarsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag skriver en hel del med telefonen, därför har jag uppskattat mer ett rejält tangentbord på min gamla telefon.
    Lutar nog åt att man väntar på Pro´n
     
  5. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Rekommenderar Xperia pron för din del... Precis som det skrivits tidigare, så får du prestandan från arc, neo och ray, HDMI ifrån arc och neo och ett tangentbord ala Vaio...:)
    Precis som nya Xperia mini pro, så har den type and send. Du skriver först, och bestämmer sedan vad det ska vara, ett sms, ett mail eller kanske tom ett Facebook inlägg..
     
  6. Matfarsan

    Matfarsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur funkar hdmi´n på telefonerna?
    Är det lönt att ladda ner filmer för att sen kunna koppla in och se på TV eller är det mest en försäljningsgrej?
     
  7. halvars90

    halvars90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    ^
    Det är väl mest för att du ska kunna visa inspelade filmsnuttar och bilder från mobilen till en TV på ett snabbt och smidigt sätt...
     
  8. Matfarsan

    Matfarsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Så det är egentligen ingen idé att ladda in en massa filmer för att kunna koppla till sovrums TV´n och titta på, som en form av mediaspelare?
     
  9. halvars90

    halvars90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det skulle du väl kunna göra men vet inte vilken upplösning det hela stödjer, samt om du ska titta på längre klipp så lär du ju behöva till ström till luren med xD
     
  10. Redneck

    Redneck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Exakt likadan kamera å prorgam i båda. Uppdaterar du om så får du kamerafunktionerna som finns i Arc S. Ska köpa denna istället. Har bara haft problem med min Arc. Sämsta jävla skitet dom nånsin gjort. Sen att den har riktigt tangentbord år ju bara741658716591 ggr bättre. Spelar ingen roll om skärmstorleken. 3.7 vs 4.2 = 0.5 tum = 1.27 cm.