Fråga: Vad tycker ni om CM9?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av Dellblod, 20 april 2012.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag kör just nu GummyNex 1.0.1 + senaste lean kerneln vilket fungerar väldigt bra. Men jag har märkt att många rekomenderar CM9 just nu.

Vad tycker ni om CM9, är den stabil för daglig användning, trots att ROMen bara är Nightly?

Vad kör ni för kernel med CM9?

Tack

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

CM9 är skitstabil trots att den är i nightly och den är faktiskt den snabbaste jag testat av AOKP och LiquidSmooth.

Rekommenderat är också att använda kerneln som hänger med CM9 då man vid användning av annan kernel förstör vissa möjligheter. Typ du kan endast ändra gamma och color multipliers med CM's kernel.

Stabil för daglig användning? Definitivt.

Nightly kan man egentligen inte säga att det är då de oftast inte släpper en build varje natt. Det har t.ex. inte kommit en ny build sen 18:e April, för två dagar sen. Allt för mig funkar och jag har inget att klaga på.

Last edited: 20 april 2012
    Dellblod gillar detta.
  3. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Nu har jag inte rullat cm9 på nån månad, men innan det funkade den alldeles utmärkt i dagligt bruk. Det som saknades då var väl extra funktioner bara. Har svårt att tänka mig att den skulle vara sämre i dagsläget :-)

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2

4. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Jag gillar CM9 och tycker att det flyter på bra! Kör dock franco.Kernel, flyter på bättre än den medföljande, enligt mig i alla fall.

5. Ascii

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Vill dock att Google ska släppa den jäkla uppdateringen så signal-problemet fixas. :P

6. hedztrem

hedztrem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

jag har alltid gillat cyanogenmods rommar, även till nexusen men shit vad jag saknar vissa grejer. Typ lockscreen möjligheterna m.m. hoppas dom kommer inom kort. Orkar inte byta en rom återigen :P

7. Ascii

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Jag saknar till viss del de inställningsmöjligheter AOKP bjöd på, men CM9 körs för jävla bra för att jag ska byta. ^^

8. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Har kört CM9 länge till GN nu och den har varit stabil ett bra tag. Är som sagt bara att en del funktioner inte är implementerade ännu. Jag saknar ficklampan i Notification drawer.

9. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Kan jag ta bort Trebuchet launchern, ligger den i system? , dvs jag körde tidigare AOKP och då kunde jag ta bort Nova launchern från system med hjälp av root explorer och ersätta denna med Apex. Kan jag göra detsamma här?

Lite ironiskt ändå, jag har köpt både Nova prime och TSF Shell, och ändå så tycker jag att Apex är den bästa av de alla, och gratis dessutom :).

10. Ascii

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Verkar som om color multipliers har dubbelt så högt värde som i stock ICS, någon som också sett detta? En del på XDA säger att detta kan trötta ut skärmen fort, så hur kan man säkrast ändra ner till officiella nivåer?

11. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag rekommenderar verkligen CM9 till alla som vill ha en stabil och snabb ROM. Jag har iofs bara kört MoDaCos och AOKP´s ROM innan med diverse kernels, men tycker CM9 med sin egen kernel ändå är stabilast. De problem jag haft under CM9-tiden har alltid varit apps-relaterat.

12. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Lägg till, ta bort, kissa på, gör vad du vill - du har ju root :) Köp Titanium Backup så kan du frysa appar (även systemappar) och testa först. TB kan även avinstallera samtliga appar.

Estrong File Explorer har också root-tillgång. Navigera bara till /system/app och ta bort Trebuchet

13. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jo jag har köpt alla dessa appar, inkl Rom toolbox pro. Men hade jag fått chansen att göra om köpet, så hade jag endast köpt Rom toolbox pro, eftersom man får alla dessa finesser plus mycket mer.

Men ni som kör CM9, är det inte jobbigt att flasha in den senaste versionen hela tiden eftersom nya släpps ständigt, eller krävs det inte wipe?

14. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Det krävs inte wipe. Räcker med att rensa data cash och dalivik cash, så att flasha en uppdatering går fort. Det kommer i snitt ca 2 uppdateringar i veckan.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

15. roblibob

roblibob Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Den senaste radion fixade det för mig. XXLA2

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

16. Ascii

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

VIssa på XDA har fått en systemuppdatering till 4.0.4 som heter IMM76I. Kan vara den som fixar signal-problemet?

17. hedztrem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Inatt var jag tvungen att slita batteriet, mobilen var i "sod". Kör build 18 och Francos 135. Kanske därför... Har däremot märkt att cm9 är enda rommen!! Som inte hackar när jag surfar på å tunga sidor så som Aftonbladet osv :)

Last edited: 21 april 2012
  18. Ascii

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Det är rekommenderat att köra CM's kernel då den är optimierad för just CM9. :)

19. hedztrem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Joorå de vet jag:) den infon missade jag inte men tyckte det små hacka lite överallt med den och allt blev bättre med Francos

20. Ascii

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Kör inte CM9 längre. Kör IMM76I nu och tänker köra den tills det blir lite mer intressant med ROMs, i.e. release candidates eller stables.