Vad tycker ni om copilot?

Discussion in 'Applikationer' started by cobbe, Jul 15, 2009.

1. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Någon som har synpunkter på hur CoPilot står sig jämfört med WisePilot?

WisePilot 30 dagars trial var förinstallerat i X10 och jag har testat det lite och vad jag kunde se så funkade det, men det är enda bilnavigatorn jag testat så jag har inget att jämföra med. :o

Edit: Wisepilot tar 60 EUR för Lifetime basic service.

Data charges may apply.... betyder det att den inte har nedladdade kartor?

Last edited: Nov 23, 2010
  2. Unlogic

Unlogic Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter att länge velat mellan CoPilot och Navigon så köpte jag CoPilot med dom nordiska kartorna igår. Gjorde köpet via CoPilots hemsida istället för market och det funkade felfritt.

Fick seriekoden och nedladdningslänken skickad på mailen samma sekund som köpet var gjort.

3. davidsson

davidsson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Lånade en telefon med copilot för att testa en stund när den hittar gps position så visar den en stor fet röd plutt kan man ändra denna så den visar en mindre plutt eller en liten pil.

Kanske ändra sig när man kör. Han inte testa så mycket.

4. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Det blir en pil när man kör. Står man still vet den ju inte i vilken riktning man rör sig. Och jag tror de har valt att göra den så stor eftersom dels är positionen kanske inte så exakt och dels är det lätt att se.

5. JohnSak

JohnSak Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

HEJ!

JAG HAR KÖPT COPILOT FÖR IPHONE4 OCH DET KOSTADE MIG 469 KR FÖR EUROPA. JAG ÄR NÖJD MEN PROBLEMET ÄR LIVE TRAFFICE ÄR INTE TILLGÄNLIG I SVERIGE VILKET ÄR DET ALLTID VIKTIGT. JAG ÄR LITE MISSNÖJD MED COPILOT PGA. ATT DEN SAKNAR TRAFFIC LIVE FÖR SVERIGE MEN DEN FUNKAR SÄKER I DANMARK. 1 ÅRS TRAFFIC LIVE KOSTAR 168 KR MEN SVERIGE FINNS INTE MED. NÅGON SOM VET OM HUR LÅNG TID TAR FÖR ATT COPILOT SKA OCKSÅ FUNGERA I SVERIGE?

RÖSTKOMMANDO FINNS INTE PÅ SVENSKA VILKET ÄR OCKSÅ TRÅKIGT. DET FINNS PÅ ENGELSKA, DANSKA OCH NÅGRA ANDRA SPRÅK, TOTALT CA.7 SPRÅK

MVH. JOHN

6. Lias08

Lias08 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 13
    Var du tvungen att skriva med caps lock? ;)

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

7. JohnSak

MINA ENHETER

Nej, jag var inte tvungen men det var tangentbordet hade problem, har försökt fixa men det gick inte. Nu har jag byt.

8. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har laddat ner copilot men jag får "ingen gps signal" är det fel på min gps i mobilen?? för när jag provar google maps så funkar den skitbra

behöver man ha 3G på??

Last edited: Dec 26, 2010
  9. Lias08

Lias08 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 13
    Har du gps:n på?
    Kolla om "Inställningar/Plats/Använd gps-satelliter" är markerad.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

10. itadruid

MINA ENHETER

yes den är på men jag antar att den inte fungerar när man är hemma? står "det finns ingen GPS signal"?

bor i lägenhet

11. Redzo

Redzo Youth Droid Medlem

Telefon:
    Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S7
    Om du inte har ett par GPS satelliter hängande från taket måste du gå ut att prova...
    On Topic: Navigon är mitt personliga favorit när det kommer till navigering på lurar, oslagbart tycker jag.

Last edited: Dec 26, 2010
  12. itadruid

MINA ENHETER

tack jag antog det trodde det var fel på mobilen :D

13. itadruid

MINA ENHETER

tyckte jag också, copilot var inget vidare, kladdig meny o sånt så jag tog navigon som är mkt bättre:cool:

14. davidsson

davidsson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag försöker skriva något i sök fälten så går det ej att sudda om man råka skriva fel utan man får börja om fler som har detta problem?

15. itadruid

MINA ENHETER

har samma problem fast kan inte skriva bokstaven "b" lol :P

16. ^MeTaNoLiC^

^MeTaNoLiC^ Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

kan knappt skriva nått alls i copilot med min x10 mini.. kan inte ens skriva in licensnyckeln efter uppdateringen till 2.1... gick dock med 1.6 (fast med stora besvär)..
    även adresser var ett helvete att skriva in.. sen försvann rösten titt som tätt.. riktigt skitprogram tyvärr..

har inte mycket bättre att säga om navigon heller.. har köpt det via market men det laddas inte ner/installeras..

så nu står jag helt utan navigator eftersom wisepilot som följde med telefonen tydligen var tidsbegränsat :(

och prata inte om google maps.. skriver hellre ut kartor från eniro som på den gamla goda tiden..

17. JohnSak

MINA ENHETER

Jag är väldigt nöjd med Copilot och det var inte svårt installera och ladda ner, fungerar väldigt bra. Jag hade tidigare Navigon gps men gillade inte. Den enda och största problemet med Navigon är om du missar vägen och Navigon leder dig till mycket svåra och farliga U-svängninga. Navigon är bättre på andra funktioner än Copilot men navigering är kast. Copilot är bäst på navigering.

Någon som vet vad är Premiumtal på Copilot dvs. Text to speech vilket kostar 38 kr men den har inte på svenska. Vad är det egentligen?

Mvh. John

18. boltis

boltis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Är själv en flitig användare av copilot och tycker den funkar kanon! Har haft det på några olika lurar och operativsystem (htc hd2, iphone samt nu HTC Desire Hd) En väldigt precis navigering med de alternativ jag behöver. Nackdelen i mitt fall är att du inte kan ta med din licens mellan olika plattformar (dvs mellan Windows mobile, android, ios osv) Jag tenderar till att byta lur lite då och då, men får väl hålla mig till androidträsket ett tag då det ivf går bra så länge man byter lur men med samma operativ..

19. paef

paef Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker CoPilot är helt okej, har dock inte testat så många andra navigations-apps. Det enda är väl att den kan välja lite knasiga rutter om man inte väljer Snabbaste vägen.
    Väljer man t.ex. kortaste vägen kan den ta dig från huvudvägen in i bostadsområden och sedan ut på vägen 1km längre fram. Visst är kanske kortare men borde finnas någon slags avvägning i programvaran kan man tycka. T.ex. i TomTom (i en "riktig" gps) har jag inte märkt av detta problem.

20. JohnSak

MINA ENHETER

Problemet med Tomtom ar att den har TeleAtlas katan vilket jag gillar inte eftersom TeleAtlas är sämre i Sverige och känner inte alla gatunummer, ungerfär ca.60% känner gatunummer och Navteq ca.99%. Därför rekommenderar jag inte Tomtom om inte byter kartleverantör.