Vad tycker ni om sidoramen på Pixel XL?

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av lebear, 9 okt 2017.

  1. lebear

    lebear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Upplever ni också de förhållandevis breda sidoramarna på Pixel 2 XL som... märkliga? Jämfört med andra telefoner med skärm som sträcker sig över hela fronten är den ju väldigt bred. Jag har lite svårt att få grepp på hur den verkligen kommer upplevas med tanke på att glaset dessutom är kurvat. De officiella produktbilderna gör ju allt för att dölja detta, men på riktiga bilder blir det ju tydligare:

    https://cnet4.cbsistatic.com/img/ed...00417-google-pixel-2-xl-side-by-side-7192.jpg

    Kan det ha att göra med squeeze-funktionen?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 692
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Den är rätt stor med dagens mått mätt. Här är en annan jämförelse: https://androidenheter.se/storleksj...&samsung-galaxy-s8-plus&lg-v30&apple-iphone-x
    Screenshot.png
    Verkar vara snudd på identisk med tjockleken på sidoramen för första generationen Pixel. Det kan mycket väl ha att göra med squeeze-funktionaliteten.

    Å andra sidan riskerar man väl i mindre utsträckning att komma åt sidorna av misstag. För min del personligen är det inte en så stor sak så länge man utnyttjar utrymmet på höjden bättre, vilket också ger 9cm^2 mer skärm på Pixel 2XL vs föregångaren.

    Man får några cm^2 mindre skärmyta än på S8+, men i utbyte får man ett par frontriktade stereohögtalare trots att de ungefär är lika stora på höjden, vilket i mitt tycke är fantastiskt trevligt att ha.
     
    Droid_269 gillar detta.
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag personligen är inget fan av Edge-skärmar och gillar att det finns lite marginal på sidan för ett stabilt grepp utan att ge touch-input. Visst har Samsung förbättrat användarupplevelsen genom mjukvarufixar men man kommer inte ifrån det faktum att det blir feltryck lite då och då. Det är väl det jag gillar minst med min S8+.

    Nu vill jag inte höja Apple till skyarna men de har hygglig koll på design och det är ingen slump att iPhone X har liknande bezels som Pixel 2 XL på sidorna.

    Stor tumme upp från mig alltså.
     
    papichulo gillar detta.
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Som sagt är det nog mer funktionellt med lite bredare kanter men rent estetiskt är ju kantlösa sidor mycket snyggare. Pixel 2 XL är snudd på ful, åtminstone på bild.
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 692
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, jag håller med om att det estetiskt ser mer tilltalande ut med Samsungs eller LG:s design, med en "infinity edge".
     
  6. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 369
    Mottagna gillanden:
    5 157
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Är det bekräftat att HTC är tillverkaren även på Pixel 2XL? Skillnaden i storlek mot LG V30 tyder ju på det, spekulerades ju in i det sista att LG skulle göra XL i år.
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 692
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Av det jag läst hävdar en klar majoritet att det är LG som tillverkar Pixel 2 XL medan HTC tillverkar Pixel 2.

    Jag har dock inte hittat någon bra/seriös källhänvisning till detta påstående, utan det är ett rykte som en majoritet verkar ta för givet. Det återstår nog att se vem som tillverkar den. Förmodligen kan Ifixit svara på det om ingen annan när de monterar isär telefonen.

    Jag tycker att bägge telefoner ger rätt starka HTC-vibbar, men det är klart, de är ju ritade av tidigare HTC och numera Google-anställda (Google köpte som bekant HTC:s personalstyrka som arbetat med pixel-projektet).