Fråga: Vad tycker ni om telefonen?

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av opazo, 12 mar 2012.

  1. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Då har jag också anslutit mig till gänget som har en Samsung Galaxy S2 LTE (GT-i9210)!

    Jag gick från Bladen så mina första intryck är helt klart riktigt bra. Jag är så nöjd och den är riktigt snabb! Innan var det jag som fick vänta på telefonen, nu är det telefonen som väntar på mig :-)

    Jag har inte aktiverat mitt nya simkort än (kör på wifi). Men jag är så taggad på att testa 4g! Återkommer med det.

    Det är så mycket man vill göra men i vilken ände ska man börja? :-)


    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  2. tealine

    tealine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Jag gillar den skarpt. Den är snabb och har bra skärm, om än lite väl stor kanske.

    Kommer man, som jag, från en sliten Desire så är batteritiden en dröm. Förra veckan tågpendlade jag lite (70 minuter enkel väg), och hade då telefonen som hotspot (delvis upp till 4G men mest H/3G) till datorn som körde Remote Desktop, samtidigt som jag blåtandade till headsettet och lyssnade på poddar från SR. På 70 minuter försvann ca 15% i batteri, vilket med den belastningen är fullt godkänt.

    Den har haft lite konstiga omstarter och ibland även låsningar som kräver batteriryck, men det verkar (konstigt nog) inträffa mest när jag varit i områden där det finns 4G-uppkoppling. Hemma skrotar jag mest runt med WiFi samt vanlig 3G (4G lär inte komma på ett tag) och då har jag inga sådana problem.

    När jag testade 4G och dess hastighet i centrala Gävle fick jag 40 Mb/s. Rawr! Så ska det se ut.

    Har testat lite med NFC, mest för skoj, men det funkar ganska bra. Irriterande att man måste väcka telefonen från sovläge för att blippa den bara, men man kan inte få allt här i världen.

    Nån som testat GPS-en än? Här är det bara is på vägarna, så alla löprundor är inställda tills vädret blir bättre.

    Med sorg i hjärtat har jag insett att det nog inte kommer bli någon CM9-port till den här telefonen, såvida inte ett mirakel sker. Radion verkar ställa till problem för utvecklarna :(
     
  3. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Radio klarar man sig utan! Jag väntar på root och en bra rom :-)

    Hur använder man NFC och till vad? :-P

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  4. tealine

    tealine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Radion är vad man kallar den del i telefonen som hanterar samtal och 4G/3G/2G etc, inte riktigt översättningsbart med FM/AM-radio. Knölig begreppsförvirring. Samsung har tydligen en egen modul som hanterar 4G som de inte släppt publikt ännu, så det är svårt för ROM-skaparna att veta hur de ska mappa upp mot 4G.

    NFC kan du få mer info om här. Jag har ett klistermärke som jag duttar telefonen mot vid ytterdörren. När jag går ut slås WiFi av och datatrafik på. När jag går in och duttar igen så sker motsatsen. Mycket simpelt, men med Tasker så kan man göra nästan vadsomhelst.
     
  5. abru

    abru Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag kommer från en rootad GS2 med extended battery. Om jag jämför batteritiden så är ju LTE klart sämre. Dessutom gillar jag inte det släta bakstycket. Förutom det är jag helt klart nöjd. 4G är ju helt fantastiskt, men jag har märkt att luren hoppar mellan 4G och allt annat ganska ofta.
    Jag mätte hastigheten i centrala Uppsala, kom upp i 29/16 Mbps.

    Överlag en mycket trevlig lur.
     
  6. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Kan bara hålla med! Kanontrevlig snabb lur, men kort batteritid. Klarar en arbetsdag men ska man bort på kvällen bör man ladda emellan, förbättras förhoppningsvis med några laddningar. Skönt med den stora skärmen och för min del absolut tillräckligt skarp, grym surfmobil! Jag mäter 18-42/6-10Mbps i Stockholm. 18Mbps mätt inomhus :). Hoppas på större batteri som tillbehör! Körde efter GPSen idag och tycker att det funkade riktigt bra, irrade bort mig vid ett vägbygge men annars gick det hur fint som helst!
     
  7. odega

    odega Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Inte hunnit prova min så mycket än och bara på WiFi , men verkar kunna bli en riktigt trevlig kompanjon ! Hoppet från 3,3" till 4,5" va inte så farligt som ja trodde ! :)

    Återkommer mer ingående när ja fått skyddsskal och skärmskydd (ibland är fysiska jobb en nackdel).
     
  8. phille

    phille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har idag kört utan Datatrafik och Roaming och bara kört spotify i offline mode. 5 imorse började jag använda den och nu har jag 3% kvar på batteriet. Det är under all kritik tycker jag. Ska se om jag kan få lämna tillbaka den och byta till en Note eller en Nexus.
     
  9. abru

    abru Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Sjukt dåligt. Har du kollat på vad det är som drar batteri?

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  10. phille

    phille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det står att Spotify drar 19% och skärmen 39%. Sen är det lite annat som tar batteri, bland annat inaktiv telefon som tar 3%. Men overall så¨tycker jag inte att batteriet ska ta slut så snabbt. Min gamla galaxy tab behöver jag ladda max 3 gånger i veckan. Har även installerat juice defender och kört med det sedan i fredags då jag fick luren, men tycker inte det hjälper.
     
  11. abru

    abru Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Håller med.
    Jag kom att tänka på en polare som hade ett liknande problem. Han hade också stängt av datatrafik, men det var inte förrän han stängde av autosynk och wifi som han fick riktigt bra batteritid. Har du det igång?

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  12. phille

    phille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det är inte igång. Stänger alltid av wifi när jag inte använder det och autosync har jag aldrig igång.
     
  13. abru

    abru Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Skumt

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  14. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Telefonens främsta egenskap! :D

    [​IMG]

    ...gillar verkligen den stora skärmen också :).

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
    Last edited: 14 mar 2012
  15. Fraggle1988

    Fraggle1988 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t
    Telefonen är GRYM! Jag har verkligen ingenting att klaga på när det gäller denna telefon..
     
  16. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Gillar mobilen, men behöver ICS! Klarar inte av utan ICS och Nova launcher :) Hoppas Samsung ger information om uppdateringen snart :)
     
  17. gorro

    gorro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gillar den skarpt.
    Hade ZTE Blade tidigare.



    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  18. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Idag fick jag hem mitt skal till LTEn! Äntligen kunde jag aktivera mitt nya simkort!

    Startade upp telefonen och något är annorlunda... Uppe i notifikationsfältet har något hänt! 3g symbolen har bytts ut mot den vackra 4G-symbolen!

    Herrreeguud vad snabbt det går! Valet av denna telefon är helt befogat :-)

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  19. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Satt idag två pers och använde telefonen som wifi hotspot med blixtrande snabbt internet, underbart!! :)

    Installera Launcher Pro, fler inställningar och du kan knycka ics ikonerna och peta in om du vill ;). Riktigt grym launcher... inte riktigt den där ICS känslan dock. Körde också ICS på min SGS vilket förbättrade flytet i os:et något enormt så jag längtar här också!
     
  20. homemadelion98

    homemadelion98 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle du har tatt en s2an ist?