Tips: Vad uppskattar du mest med din HTC One?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av lensy, 18 maj 2013.

1. lensy

lensy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

En tråd om vad vi stör oss på mest med vår htc one (https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=95300) inspirerade mig att starta denna tråd. Liksom jag i nyss nämnda tråd fått hjälp med ett par saker jag retat mig på, så kanske man i den här tråden kan få tips på braiga grejer man inte hunnit upptäcka än!

Personligen bytte jag från Samsung Galaxy S2 och har i skrivande stund ägt - och pillat med - min HTC One i knappt två dygn. Hittills har jag blivit extra positivt överraskad av att man...

... kan göra mappar där man kan samla ikoner på startsidorna, i stället för att varje program/app ska ta upp en egen 1x1-plats så att säga.

... kan deleta en enstaka händelse i den där menyn/listen man drar ner från skärmens topp (tappade just namnet på den).

... kan möblera om på Alla Program-sidan, och även göra samlingsmappar så det inte blir fyrtiofjorton sidor att rulla igenom när man letar efter något.

... kan byta ut de förinställda ikonerna längst ner på skärmen, de som alltid syns (minns inte namnet på denna rad heller) och att man kan ha mappar även här.

Hit me! Ge mig exempel på fler bra funktioner, som jag inte hunnit upptäcka än! :)

Och ja, jag vet att såna tips finns både i handboken och om man googlar (jag nyttjade det intensivt innan jag fick telefonen och hade därmed en hel del tips med mig redan när jag fick luren i min hand), men jag såg det här som en ypperlig plats att dela med sig av positiva reflektioner på. :)

(ovan nämnda punkter nämnda med reservation för att vissa av funktionerna fanns även på S2an, men att jag lyckats missa dem i 16 månader...)