Fråga: väcka telen med kulan med sense rom?

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av mickej79, 20 jan 2012.

  1. mickej79

    mickej79 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    väcka telen med kulan med sense rom?
    Är det möjligt när min power knapp ej funkar och jag kör nu cm7 och skulle vara kul att testa sense rom på den.

    Så nu undrar jag om det finns någon app eller linkade som kan gör den saken?
     
  2. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    har du sökt på xda? finns oftast mods som fixar sånt och om jag inte minns fel så finns det någon app som du kan binda olika funktioner till olika knappar på market. har du testat att söka "wake on trackball nexus one" på te.x google?
     
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Just trackball wake och trackball alert verkar vara skitsvårt att få till alla sense-roms. Jag har själv en helt trasig power-knapp men allt rullar på fint ändå!

    I den sense-romen jag använder - Sebastiaan15's Runny AIO 5.0.1 - så finns volume rocker wake. Du väcker alltså mobilen med volymknapparna.

    Första gången mobilen dog för mig när min powerknapp var trasig så trodde jag aldrig jag kunde få liv i den igen, men det går! Med ett visst knep. ;)

    MEN! Jag rekommenderar inte att du kör en sense-ROM som inte installerar helt i nand-minnet såvida du inte har minst ett klass 6-minneskort då ROMen annars kommer sega sig. Den ROMen jag kör installeras hälften på nand-minnet och hälften i en ext-partition på sdkortet. Det är alltså nödvändigt att ha en ext-partition om minst 512mb (antingen ext3 eller ext4)
     
    Last edited: 28 jan 2012