Väckarklockan går inte att stänga av!!

Diskussion i 'Desire HD' startad av Azfor, 25 jan 2011.

  1. Azfor

    Azfor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    714
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det går till så här att jag startar om telefonen för att "återställa" telefonens appar, då jag inte vill ha task killers, alltså för att inget ska ligga å dra batteri ifall nått hängt sig! sen ställer jag in ett alarm
    innan jag lägger mig, lägger telefonen på bordet och lägger mig å sover, när sen telefonen ringer på morgonen så kommer det inte upp något på skärmen men signalen ringer! och enda sättet att få av alarmet är att reboota! Kan också tala om att jag har rootat och avinstallerat sense å ersatt av launcher pro men så är det även gjort på min sambos HDH å hennes alarm funkar som det ska..! men jag har även tagit bort Htc lockscreen, så att jag får 2.2 orginal lockscreen! å det är inte gjort på hennes telefon, men å andra sidan så funkar det ju att svara på samtal,, å då är det ju en "lockscreen" somman svarar med så jag tycker inte att det ska vara det heller..! tacksam för svar! :) gärna innan klockan 4 imorn för då ska upp å jobba :D

    Edit: det jag inte kan göra är alltså att jag inte kan snoza eller stänga av!
     
    Last edited: 25 jan 2011
  2. Azfor

    Azfor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    714
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    bump!

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  3. maxa

    maxa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hur gjorde du med lockscreen? Om det bara är en app så testa att ta bort den. Kan vara så att då den plockar bort std-lock så tar den även bort klockan. Jag använder "Keyguard disabler" och om jag väljer att den skall starta vid boot så plockar den bort rutan där man fyller i pin-kod.. tänkte om det kanske är så att den i all hast plockar bort väckarklockan också.

    Finns väckarklockan i status paren eller i program > klocka > alarm så att du kan stänga av det där så är det troligtvis så att din lock-app bråkar.

    En variant är ju att ladda hem någon väckarklocks-app och testa om det fungerar bättre.
    Kör med "Alarm clock xtreme", och även om den är en liten nazi som ger mig tal som 7x14 för att få av larmet så fungerar den iaf bra hehe.
     
    Last edited: 25 jan 2011
  4. Azfor

    Azfor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    714
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Htc lockscreen är ju en apk som man kan avinstallera om man rootar, å då kommer froyos lockscreen automatiskt! å det går inte att gå in till klockan å stänga av alarmet utan jag måste reboota... prövade en alarm app från market å då funka det klockrent! sk nog pröva lägga in htc lockscreen igen å se om det funkar bättre.! men jag vill ju ha den vanliga lockscreenen å den vanliga alarmet för jag får för mig att en alarm app håller telefonen vaken å gör att de drar batteri! :S
     
  5. HebbeT

    HebbeT Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag såg i en tråd på XDA, Android Revolution HD 2.0.8, att andra har samma problem. Det är tydligen en känt problem om man tar bort HTC Lockscreen.

    Tydligen ska det finnas en fix. Kolla i den länken, andra inlägget. Långt ner hittar du "Remove HTC LockScreen + World Clock alarm fix", ett script antar jag som man ska köra.

    Vet inte om du måste ha lagt in den romen för att det ska fungera.
     
    Azfor gillar detta.