Problem: "vägrar" laddas!

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av SweeXic, 21 jun 2013.

  1. SweeXic

    SweeXic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja!

    Har fått ett problem med min galaxy nexus...

    Förutom då att den varit(och är) fruktansvärt långsam hela tiden som jag nu fått vänja mig med så "vägrar" den nu laddas...

    En normal vecka hade jag inte brytt mig så mycket.. För stänger jag av telefonen och stoppar i kabeln så laddas den. Är telefonen igång så får jag klydda en hel del innan den börjar laddas(en gång räckte de med att byta dosan i väggen så funka de som de skulle.. en gång stängde jag av telefonen, stoppa i laddaren och starta telefonen så funka det som de skulle...)

    Men nu är de ingen normal vecka tyvärr! Jag har Jour på jobb och det är kopplat till min privata telefon, alltså måste den alltid vara igång!
    Kan förlänga mitt abbonemang om först 14 dagar så annars hade jag bara beställt en ny telefon :(

    Jag har provat massor av såna vägguttag, jag har provat rengöra hålet i telefonen där jag läst att de brukar samlas massa damm(trodde inte jag hade så mycket skit i min telefon faktiskt! :P)

    Men inget hjälper..
    Tyvärr har jag bara en usb sladd så jag kan inte testa om den är kass...


    Förresten, några sjuka grejer som hände igår..
    Jag har bara haft sånt vanligt "drag-lås" på telefonen och varje gång jag plockade upp telefonen på jobb så hade den låsts upp o den hade ändrat klock-formatet, skrivet sms, ställt in larm och bytat tidszon o gud vet allt..
    Sen på kvällen när jag klyddade med o försöka ladda den så börja den varna för lågt batteri, 12%.. sen när jag äntligen fick rätt på den så den börja ladda visade den direkt 54%.. och de va bara några minuter imellan.
     
  2. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Vad innebär klydda?
     
  3. SweeXic

    SweeXic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    http://sv.wiktionary.org/wiki/klydda

    Sorry.. Visste inte ens om att de va ett skånskt ord.. haha :)

    Krångla på svenska iallafall :)


    *MEN*
    Just nu för tillfället funkar telefonen som den ska....
    Jag rensade o höll på lite till, provade i väggen igen och ingen skillnad.
    Kom på att jag hade i min gamla bil en laddare till cigg-uttaget som jag lagt av i garaget på andra sidan stan så jag satte mig i bilen o körde dit o hämta den..
    Kopplade in o den laddade direkt. Drog ut kontakten igen för o kolla så de inte bara var ren tur liksom. Funkade direkt igen. Provade säkert 15ggr och det funkade varje gång.

    Kom nyss hem och tänkte att de är sladden det är fel på helt enkelt.
    "Men hur kan sladden va isönder om den laddar när telefonen är avstängd men inte på?"
    Provade o koppla till väggen och den laddar.. Provade säkert 15ggr här också och det funkar exakt som det ska..

    Jag har löst problemet, men hur kan jag inte svara på tyvärr.. haha
    Men jag återkommer om det skulle börja "klydda" igen ;)

    MVH: Micke
     
    Last edited: 21 jun 2013
  4. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ahh det gamla svenska begreppet, tror Strindberg missade det när han och Lagerlöf rörde om i svenska språket, men nog om klydda (även om det för en jämtlänning kan låta som en hemsk könssjukdom som är extra jävlig i midsommartider). Är det länge sedan som du pillade loss batteriet och lät det ligga i 60 min? Det har hjälpt mig vid flera olika konstigheter (mjukvaruproblem) och jag läste även en liten förklaring till varför man bör göra det minst 1 men gärna 2 ggr i månaden för batteriets hållbarhet men hittar inte igen det just nu för länkningens skull, kan vara värt ett försök och dessutom slipper du jobbiga försäljare som ringer i midsommarfirandet.
     
  5. SweeXic

    SweeXic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hehe :)

    Nä det har jag faktiskt aldrig provat!
    Men jag ska faktiskt göra det då bara för att liksom.. :)
     
  6. joolz

    joolz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem sen ca en vecka tillbaks. Telefonen laddas bara när den är avstängd, ibland fungerar det att starta om telefonen medans laddaren är ikopplad. då laddar den även när den är påslagen. surt!
     
  7. turist

    turist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade exakt samma problem, felanmälde den till halebop som jag köpte den genom och fick skicka in den på service. Telefonen kom tillbaka en vecka senare good to go. Vad som var fel eller vad dom gjorde har jag ingen aning om.
     
  8. LaZe

    LaZe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  9. LaZe

    LaZe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  10. Tomza

    Tomza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min mobil är helt jävla död, vaknade å sen fungerade den inte när ja använt den hela dagen igår utan problem. Helt fullständig katastrof då ja åker utomlands imorgon i två veckor och hinner inte åka å fixa den. Försöker ladda den men den reagerar inte alls, första gången fungerade den men trots att den laddat länge så hade den 1 % i batteri. Sen bytte ja batteriet till mitt andra, fungerade inte heller. sen lyckades ja få igång den och då kommer androidgubben upp med uppdatering "do not turn off target" lät den vara, men nu fungerar den ändå inte. Blir så vansinnig så jag fan sparkar sönder hela huset snart, tacksam för hjälp!
     
  11. Tomza

    Tomza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag sett slutet av mobilen, finns nog inget att göra... går det att få tag på alla foton å klipp på telefonen? för det är hyfsat betydelsefulla foton som finns där :(
     
  12. Number99

    Number99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S9
    Det var ju plättlätt att fixa. Fick problem med laddningen i morse, och tog en miniskruvmejsel och pillade upp den lilla grejen i usb-kontakten på telefonen en liten bit, och voila! Det funkar igen! :thumbup::sly:

    Edit, hurrade lite för tidigt tror jag. Nu tror telefonen att den laddas hela tiden istället
    :o
     
    Last edited: 11 jul 2013
  13. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Var inte orolig, min har också ibland indikerat att den laddar även fast kabeln är ur men jag tror jag löste det med att stoppa i kontakten nästan hela vägen och ruckade lite försiktigt och sedan var det normalt igen
     
    Number99 gillar detta.
  14. Number99

    Number99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S9
    Phew, det verkar som det fungerar! Tack ska du ha för tipset. Slapp magsår tack vare dig :)
     
  15. sebbex2x

    sebbex2x Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    För er som får problem med batteriet: känn efter så att sladden liksom sitter fast där i, och att det krävs lite "fingerkraft" för att få ut den. Om den nästan ramlar ur, då är det (som ovanstående ha skrivit) troligtvis att "piggen" i kontakten har tryckts ner. Det hjälpte för mig att pilla upp den :)