Väldigt mycket fel.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av damagee, 16 maj 2010.

1. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tja!
    Får min telefon i morgon och fast jag inte är någon van androidanvändare eller HTC användare så är jag övertygad om att detta är den bästa telefonen på marknaden för tillfället.
    Men jag har lusläst det här forumet och jag tycker desiren har otroligt mycket barnsjukdomar eller fel om man nu vill uttrycka sig så. Allt från batteritid-googlekontakter-wifi och 3g inte samkört-skärm låser sig-starta om hela tiden ja allt möjligt.
    Ska det verkligen vara så här mycket. Nu vet jag att det här är en dator och inte en gammal SE eller Nokia så att starta om den då och då får man nog räkna med då den just är den dator och måste starta om för att ta alla nyinstallerade program och liknande. Men ändå så är många av trådarna här knutna till sånt som inte är ok.
    Vad säger ni som är vana användare och kanske kan mer om sådana här saker än jag!?

/Må väl

2. Odium

Odium Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft Desire sedan 11:e april och är väldigt nöjd. Jag hade en iPhone 3GS tidigare och den strulade aldrig. Det var väl kanske någon gång som man fick köra en hårdvarureset men generellt sett oerhört stabil.

Desire är inte lika pålitlig. Nu har jag inte upplevt alla problem som alla har nämnts här i forumet, men WiFi/3G-problemet, svårt att reboota och kanske det allra värsta att telefonen helt sonika vägrar att ta emot/skicka SMS utan att jag märker det. Det löser sig alltid med en reboot dock, men det är frustrerande att man inte kan lita på sin telefon till 100 %.

Desire är dock på alla andra sätt den bästa telefon jag har haft och det känns som att man kan leva med barnsjukdomarna, och hoppas på att det blir bättre så småningom. Du har inte gjort ett dumt val.

3. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Då får jag väl ta andra sidan då. :)

Jag har haft min Desire i drygt 1 månad nu och har inte upplevt en enda av de buggar
    som nämnts i detta forum. Jag har gjort en hard reset, men det var för att återställa
    telefonen efter att jag "lekt" in den. Så antingen är det olika hur mycket telefonen
    buggar eller så är folk duktiga på att ställa till det för sig. En annan sak att tänka på
    är ju att det har sålt en rejäl mängd med Desire och du ser ju bara det "onda" i forumen.
    Så av 500 Desire är det kanske 1-2 som har en viss bugg.

Tror du kan vara lugn, Iphone är kanske stabilare, men jag är grymt nöjd med min Desire.

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Samma här! Jag har inga bekymmer med min. Det enda strul jag haft var när jag installerade en taskkiller, då segade telefonen och ville inte stängas av. HR efter det och sedan inga problem alls.

Jag tror många "fel" är handhavandefel eller okunskap. Android är mer avancerat än vad en iphone är och då blir det lätt så. Samma med datorer...

5. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Håller med Wolfy, är även jag grymt nöjd.
    Det enda jag hakat upp mig på är avsaknaden av OneNote som jag använder mycket. Har dock inget med telefonen att göra. Samt även att den inbyggda skanningen efter nya bilder som flyttats till telefonen via WiFi är extremt långsam på att hitta filerna. Detta avhjälptes med SDrescan.
    Annars har inte jag heller några av de problem som tagits upp här på forumet.
    Har haft den ungefär en månad nu och trots att lekperioden kanske avtagit så används telefonen ohyggligt mycket. Blir fortfarande imponerad dagligen av denna underbara telefon.
    Men skulle du springa på några problem så är detta forum suveränt att söka i.

Så ta det lugnt bara och se fram emot en upplevelse i morgon. :)

6. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Alltså vilken pryl det än må handla om så får man ju alltid intrycket av att mackapären i fråga är i det närmsta obrukbar om man går in på ett forum för samma pryl.
    Det är ju det som är hela poängen med forum, att få hjälp med upplevda problem.

Frågar du mig (någon som nog haft alldeles för många smartphones genom åren) kan jag ärligt säga att Desire är den jag haft minst strul med.

7. Syer

Syer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske dags för någon slags omröstning? Hur många upplever sin Desire som "buggig". Jag skulle rösta ja.

8. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Då måste man ta hänsyn till vilka apps som installerats också.
    Det är ju alltid första steget i en felsökning - Vad har installerats och var den lika buggig innan?
    Ni som upplever den buggig - Var telefonen på detta vis redan vid uppstart?
    När jag kikat runt här på forumet får jag en känsla att många får problem då de använder t.ex en massa taskkillers osv.

9. R2Droid2

R2Droid2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har aktiverat "notifiering" när Desire skickar iväg SMS, dvs att jag får en signal och ett meddelande när SMS:et skickas. Då vet jag i alla fall att messet gått iväg som det ska.

Jag funderar dock på om det är mobilens fel eller operatörens? Till och från har det inte gått att skicka eller ta emot sms med ALLA mobiler jag haft genom åren och i samtliga fall har jag känslan av att det berott på nätet och inte på mobilen.

10. Goodbody

Goodbody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

sms problemet har jag med min nexus med, ibland händer det att den inte vill skicka ett sms
    och omstart av nallen funkar inte, och ska jag kolla saldo då funkar inte det heller..
    så jag tror att det beror på att nätet är överbelastat ibland typ när det händer..

har Halebop Vänner student

11. RedMarathon

RedMarathon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft min i snart 3 veckor, min första android telefon och smartphone också.
    Med tanke på hur många sålda telefoner kontra problem så får du ha i åtanke att dom som är nöjda skriver inte mycket i ett forumet. Jag har inte haft problem med varken allt som har med det trådlösa att göra, damm bakom skärmen, mail eller batteri problem.
    Tycker att den fungerat bra!

Det som är det fina med sådana här forum är att om du skulle få problem så kan du ta upp frågan här och få svar på dem, oftast!

Ladda inte ner en massa onödiga appar tror att dom kan vara boven i många problem som tas upp! Tänk bara på din dator ju mer nerladdade program du har destå större risk för problem.

Last edited: 16 maj 2010
  12. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    För att ge en mer balanserad bild av hur kvaliteten är på Desire så får väl alla vi som INTE har en massa problem börja starta trådar i stil med "Min telefon är felfri. Har ni varit med om något liknande? Jag behöver ingen hjälp alls med något, tack." :P

13. RoosterX

RoosterX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jeg har hatt min Desire i ca en måned, og kan vel ikke si jeg har opplevd noen större problem, ikke store nok til at jeg kommer ihåg dem nå iallefall.. Det vil si 1 gang fant den ikke minneskortet etter at jeg hadde brukt den som disk-enhet mot min mac, andre gang var i dag, når jeg for en gangs skyld skulle ta enmdel bilder med cameraet, preview ble nesten mosaic, med alt farget blått?! Dette fikk jeg ikke tilbake etter at jeg avinstallerte Vignette, har forsökt å söke etter andre med lignende problem men ikke funnet noen. Om dette var Vignette's feil eller om det tilfeldigvis forsvant etter at Vignette ble avinstallert vet jeg ikke, men siden den app'en er så bra blir jeg vel å teste igjen.

14. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Nej här, jag tycker min telefon fungerar felfritt.

15. Poppalino

Poppalino Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte haft ett problem med min Desire, tycker att den sköter sig helt perfekt. Batteritiden är det enda som bekymrar mig. Men så är det med en smartphone, inget att oroa sig för mao!

16. andreas81

andreas81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är också helt ny till android och htc, och är också övertygad om att det är en bästa luren på marknaden. Bara kvalitetskänslan när man håller i den gör att jag kan sitta med den utan att ens pilla, bara njuta :P

Men vad gäller barnsjukdomar... Jag har haft 1 störande moment med den, det var när en thumbnail för den allra första videofilmen jag spelade in återkom som thumbnail för andra videofilmer, eller rättare sagt den första jag spelade in efter att ha raderat alla filmer. Detta löste sig dock efter lite pillande och att jag letat upp var jag rensade cachen för htcs program "Photos".

Mer störande är dock att jag fått in damm under displayen, blir till att skicka den på "reparation" för det tyvärr, hoppas det löser sig i längden dock annars blir jag besviken.

Batteritid kan jag säga att det handlar till STOR del om hur mkt du använder telefonen, och hur bra koll du har på att stänga av saker och ting du inte behöver. Jag personligen klarar mig lätt 2 dagar och till och med 3 så den har jag absolut inget att klaga på.

// Andreas

17. Saabturbo95

Saabturbo95 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är oxå ny på htc och android. Har massa buggar med min.
    Redigerar jag kontakter så blir det efter ca 5-10st redigerade att den inte kan hitta någon kontakt och jag måste reboota.
    Har hängt sig när jag visar foton.
    Sedan står det ju Dubbel Inkommande Samtal i historiken. inget problem men enda.
    Sparade all kontakt info i 3 olika filnamn. Enda tog den enbart med hälften av alla kontakter.
    Har buggat fler gånger men minns inte exakt varför.

har följande widgets/apps installerade:
    tv.nu
    aftonbladet supernytt
    prisjakt
    barcode
    nav launcher
    brutus nav
    Vem ringde
    google maps
    snowstorm

Kanske har med dem att göra men vet ej

MVH//Andreas

18. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag upplever oftast inga problem med min... dock händer det att bluetooth/wifi/gps inte alltid startar/stänger av sig som den ska... men det löser sig oftast med att gå in i inställningarna och aktivera/avaktivera bluetooth/wifi/gps eller i värsta fall starta om telefonen.

Att jämföra en android och en iPhone är som att jämföra en dator med en spelkonsol. Den ena kan du göra vad f*n du vill/orkar/har lust med medan på den andra kan du bara köra av tillverkarens egna godkända programvaror och surfa på nätet etc. Fördelen med att bara tillåta godkända apps är att man slipper problem med program och användere där där den ena i kombination med den andra får ett tredje program att haka sig... (För att undvika detta problemet hjälper det också att inte ha multitasking...) Om man där emot vet hur man ska använda sin dator, vilka program som fungerar så är det inte ett problem längre och man får ut så mycket mer än att sitta framför sin spelkonsol dag ut och dag in...

Med andra ord, som jag upplever det så är majoriteten av "felen" orsakade av användaren med undantag för hårdvarufel eller buggar i drivrutiner/systemet.

Det enda jag kan önska är ett större batteri till min desire, inte för att jag har problem med kort batteritid, utan för att jag vill att den ska vara som förra sonyericsson som jag behövde ladda en gång var 5:e dag ;)

19. Larsson

Larsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har också haft min Desire sen den släpptes och har inte haft några direkta problem. Nån gång har det tagit lite tid när jag har slagit av eller på Wifi. Annars har den rullat på. Jag har faktiskt blivit förvånad över hur pass stabil och lite buggar den har.

20. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag har haft min Desire i en månad nu och har inte råkat ut för några buggar eller problem. Funkar felfritt.

Batteritiden var halvtaskig första veckan men nu behöver jag inte ladda den mer än varannan dag, detta med 4-5 timmar surf/spotify/"lek" mm per dag.
    Och om jag bara använder den som telefon håller batteriet uppåt 3½-4 dygn.

Är otroligt nöjd.