Välja om samtalet ska gå i telefonen eller i headsetet

Diskussion i 'Allmänt' startad av davidsson, 15 jan 2012.

  1. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kan man få en android till att välja om man vill ta samtalet i telefonen eller i BT headsetet? Som det är nu är telefonen ihopkoplad med BT går alla samtal dit. Har ibland förlagt headsetet. Skulle vilja få samtalen i telefonen om jag svara där och i headsetet om jag svara där.

    Sent from my U20i using Tapatalk
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Det verkar inte fungera på Android, fungerar inte på någon av mina allafall. Man verkar ha valt att lägga valet i svarsdialern istället. Alltså efter att du har svarat kan man välja att få ljudet i bt-headset eller inte.

    Sent from Tapatalk
     
  3. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Sant det där. Inte tänkt på det. Jag brukar, vid förlagt BT-headset, svara och sedan trycka på blåtandsikonen direkt efter. Fungerar bra!

    Super man ofta bort sitt headset kanske det däremot vore bättre att få välja ifrån början på något vis. På gamla telefoner kom samtalet tid man svarade. Det hade ju vart bäst av allt precis som OP säger.
     
  4. Swordh

    Swordh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle vilja att om jag svarar ifrpn mitt headset så går samtalet dit, om jag svarar i telefonen så går samtalet dit. Har för mig att det funkar så på iphone.
     
  5. m1kael

    m1kael Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har tyvärr inte hittat någon lösning på ditt problem.
    Men om jag befinner mig en bit från mitt headset eller känner att jag vill prata i luren, svarar jag precis som vanligt, sen trycker jag på högtalarikonen i dialern två gånger. Då har du telefonsamtalet i luren, först via högtalaren sen via vanliga samtalshögtalaren.
    Lite knölingt men det är det sättet jag har kommit på som fungerar bäst.

    - Mikael -
     
  6. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    På min SGS finns det en knapp i dialern man kan trycka på direkt efter att man svarat om man inte vill att ljudet ska gå till hedsetet. Men det kanske har ändrats i senare versioner?
     
  7. Gnyrk

    Gnyrk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2021
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    5
    Jag har ett liknande problem, jag har BT hörlurar och en smartwatch, när det ringer och jag svarar med mitt BT hamnar samtalet i bland i min smartwatch och ibland i telefonen?!
    Jag vill ju att en enkel inställning på min telefon skall bestämma var samtalet skall vara, och ändra det hur jag vill när jag vill men att det skall bestå tills jag själv ändrar det!
    Svårt att klydda med det när man tex sitter i bilen och svarar
    Tacksam för idé ☺️