Fråga: Väljer du Pixel eller Pixel XL?

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av Droid55, 5 okt 2016.

?

Pixel eller Pixel XL?

  1. Pixel

    32 röst(er)
    47,1%
  2. Pixel XL

    36 röst(er)
    52,9%
  1. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Hoppades verkligen på att pixel skulle överraska men känner inte att den är värd pengarna, finns samma kamera IMX388 fast med OiS på mi5S som kostar under 4lakan. Visst den saknar band 20 (funderar på att byta till comviq eller vimla så får man landbygdstäckning ändå då där är stöd för band8 på mi5s) och man får heller inte ta del av dom snabba uppdateringarna direkt från google vilket kan vara värt en hel del bara det men sen är där fler fördelar i mi5s som väger upp lite av nämnda nackdelar såsom större batteri, grym fingeravtrycksläsare som även fixar blöta/fuktiga fingrar, lite större skärm 5.15 med bibehållen bredd som pixel har med sin mindre 5", dubbla sim och en trevligare design (min personliga åsikt).

    Storleksjämförelse
    http://www.phonearena.com/phones/size/Google-Pixel,Xiaomi-Mi-5s/phones/10264,10272

    Aja får väl vänta o se när (eller om) 3:e parts rommar börjar dyka upp till den. Väntar även på vad HTC ska presentera med deras nya HTC Bolt som ska vara en miniversion av vanliga HTC10 som också kan vara ett trevligt alternativ med deras renare android gränssnitt :)
     
  2. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Det är ju konstigt att så många som gnäller verkar ha varit intresserad utav Pixel innan priset kom. Är man intestersserad och ska köpa en ny mobil brukar man hålla lite koll på vad som kan komma. Men deta ramaskrik över hela planeten över priset. Bara föra att Nexus 4 & 5 var billiga.

    främre stereohögtalare är något som jag verkligen kommer att sakna... Så min Nexus 6 kanske får leva vidare i för youtube & film på kvällen..

    Har aldrig tyckt att det har varit värt att köpa en trådlös laddnings station.. samt att jag aldrig tyckt att det fungerat bra.
     
  3. TranQ

    TranQ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    MIUI 8
    Otroligt högt pris för att vara en google telefon =/ riktigt shockad faktiskt.
    Är också besviken att det inte har nämts något trådlösladdning samt inga front facing speakers, men man använder ju för det mesta hörlurar iaf.

    Om jag lyckas få iväg min 6P så blir det nog en XL.
     
  4. Pappaharding

    Pappaharding Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Varför ska man köpa en pixel för? Tror ni att Google assistent kommer fungera på svenska? Google now on tap funkar ju inte ens på min Nexus 6p. Det är för små skillnader mellan dagens nya telefoner och föregående års tycker jag för att motivera ett köp. Såklart, sitter man på en telefon som är ett par tre år så är det ju en annan femma! Fortfarande jäkligt nöjd med min Nexus 6p!
     
  5. rolle90

    rolle90 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    jag har bokat en XL - jag bryr dock inte mig om google assistant, utan vill ha mina snabba uppdateringar - och så vill jag ju testa daydream :) - synd att man ska behöva betala ett sådant pris för det bara....
     
  6. Pexer

    Pexer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag är inte förvånad. Ryktena har ju från början varit priser i Premium-segmentet och där hamnade det ju...

    Exakt! Det som förvånar mig är att ju mer jag tittar på specar, bilder och videos, desto mindre sugen blir jag...
    Nexus 4-5 hade just priset som en en stor fördel, men de hade även relativt unika saker som tex avskalat Android, snabba uppdateringscykler och QI. Men det har andra också börjat med.
    Vad är egentligen det unika med Pixel som gör den så mycket bättre? Jag kan faktiskt inte se det längre när första "vill ha"-känslan lagt sig... :(
     
  7. KiXeR

    KiXeR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    60
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Men erkänn att du kommer beställa den precis som jag trots all gnäll ;), jag har svårt att motstå vanilla android trots allt.

     
  8. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Nu när det hunnit sjunka in att priset blev så högt som det ryktades om så är jag ganska säker på att jag lägger en beställning av en Pixel XL. Men det hänger lite på när dessa blir tillgängliga, dröjer det tills nästa år så tror jag att jag skippar den.

    Men hoppas på mer info inom kort ang leveransdatum.
     
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Ingenting helt enkelt. Det tror jag de flesta är rörande överens om. Inte fasen betalar jag dyra pengar för att få en funktionsfattig Vanilla-telefon när man kan få en bättre utvecklad Samsung eller iPhone.
     
  10. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    En Samsung med inbyggd self destruction eller ett totalt innehållsfattigt OS som är lika låst som San Quentin? [emoji23]
     
    RNB gillar detta.
  11. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Haha ja jävlar ja Samsung har det inte lätt nu. Känner mig även lite "oroad" över att Google kommer gå lite mer samma väg som iPhone åren framöver och låsa in sig mer och mer. Tror Pixel kan vara en liten början på det. Time will tell.
     
  12. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Jag kommer beställa en... utan gnäll :)... Hade bestämt mig för att köpa denna telefon redan när Nexus 6p släpptes... 2 år med Nexus 6 får vara nog...

    Det är Android Vanilla som är den stora faktorn till köpet...
     
  13. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Pixel är den jag lutade mot vid lansering, men efter att ha sovit på saken några nätter så har jag bestämt mig för att inte köpa nån av dom, iallafall inte direkt vid lansering. Sen när priset går ner så får jag ta ställning igen.

    Precis så jag också resonerar, även om jag aldrig kommer köpa Samsung men det finns andra alternativ! :)
    Visst är det ju trevligt när man har android världens snabbaste uppdateringar, men med Googles prissättning av Pixel så verkar ju den snabbheten komma med en rejäl kostnad som jag personligen inte är villig att betala.
     
    Pexer gillar detta.
  14. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Om Pixel också hade IP68, qi och stereo högtalare så hade jag inte tvekat ett ögonblick.
    Nu har jag precis köpt Honor 8 för kanonpris via Tele2 så den får hänga med ett tag.

    Nu väntar jag på bättre pris eller hoppas det kanske kommer Pixel2 nästa år.
     
  15. Xfinity

    Xfinity Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Blir nog en Pixel mest pga storleken, men landar den över 7000 kr blir det nog något annat. Har en 6p idag och vill gå ned ett litet hack :). Ska försöka fixa en Nexus 5x att ha som reservtelefon.
     
  16. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    @tndb@tndb @flipp@flipp
    I denna tråden diskuterar vi Pixel därför är era inlägg kring mi5 raderade. Använd PM eller rätt avdelning om ni vill fortsätta eran diskussion.
     
  17. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Körde med LGs puck till Nexus 4 och 5, funkade perfekt! Svinskönt att bara lägga luren på pucken när man gick och la sig utan att fippla med sladdar :)
     
    Englund81 gillar detta.
  18. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Blir jag tvungen att köpa blir det XL men hade helst sett en skärm på 6" likt N6 har.
     
    bernard gillar detta.
  19. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 908
    Mottagna gillanden:
    1 312
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Ser ut att bli svårt att komma åt en pixel utan import, tusan. Jag var sugen på en Pixel XL men om det blir för svårt får man väl köpa en N6P med alla pixelhack som finns. Den nya hdr+ borde ge bra resultat på en såpass likvärdig kamera man man tycka.
     
  20. saftmaskin

    saftmaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Nova Launcher, SwiftKey
    Tog en vanlig Pixel och jag är nöjd. Kommer från 6P och det är skönt med en mindre telefon igen men ändå bättre prestanda än 6Pan. För mig är det bara fåtal tillfällen när man faktiskt utnyttjar så stor skärm. Jag har hela tiden valt den större skärmen för jag vill inte bli utan de bra specsen. Pixel och Pixel XL har i princip ingen hårdvaruskillnad så ser inte varför jag skulle välja XL då.
     
    bernard gillar detta.