Vänta på tangentsbordsandroid?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av museo12, 20 jun 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Gillar att testa olika mobiler och kört E71, HTC Touch Pro II och har nu Nokia N900. Touch Pro:n har jag i jobbet fortfarande och den är seg, men har ett fantastiskt tangentbord, som väger upp. Har på senaste tiden varit väldigt sugen på att testa android, men vill vänta på en med tangentbord, som är anpassad för svensk marknad. Men, det lanseras ju inte någon.....

    Och nu när Samsung galaxy S kom, blev man ju riktigt sugen. Kan det verkligen komma en tangentbordsmobil med en 4" skärm?? Xperia mini pro kommer ju, men nu är man bortskämd med stora skärmar, så det blir svårt att förlika sig med en mindre.... Priset är ju lockande förstås. Ryktena säger ju att både HTC och Samsung kommer med värstingar med tangentbord, men det verkar ganska långt fram i tiden.

    Jag har haft en HTC Touch Cruise en gång och den var utan fysiskt tangentbord och jag trivdes aldrig med det, men kanske har det blivit lättare att skriva med de nyare touchtelefonerna. Något måste ju ha hänt på två och ett halvt år....

    Hur hade ni gjort?
     
  2. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Om du inte vill vänta på mini pro, vill ha större skärm och tangentbord så låter det som att Xperia X10 är det alternativ som ligger närmast till hands. Visst, den telefonen är lite dyrare, men det verkar vara precis den storebror till X10 mini pro som du letar efter.

    Själv har jag en HTC G1 och uppskattar verkligen tangentbordet trots att det gör telefonen lite tjockare.

    m v h Henrik
     
  3. ηπρg

    ηπρg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Motorola Milestone är definitivt värd att kolla på.
     
  4. CogD

    CogD Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Själv skulle jag absolut föredra en "riktig" linuxdist före Android, men det kanske bara är jag.
    Hur som helst så går det väl att boota Android på en n900?
    Det kan ju vara ett sätt att testa Android på, för hårdvarumässigt är väl n900 inte direkt pjåkig.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.