Fråga: Väntar på 4.0.3!

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av MrKindell, 2 jan 2012.

1. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tycker det var fel från början av Google/Samsung att göra olika versioner... Skulle bra gärna vilja veta vad anledningen är att yakju fått 4.0.2 och yakjuxw inte fått någonting alls. Kan bara hoppas att nästa uppdatering från Google gör den till en "ren" Google lur utan inblandning från Samsung. Den är inte tillräckligt stabil för att man inte ska få 4.0.2 iaf.

2. Riddler

Riddler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Det är Google vi pratar om här har dom varit snabba med nått till Norden?
    Du kan ju gå in på Den nya Android-telefonen från Google den svenska sidan för GN va ser vi där citat:

Google i din hand
    Den nya Android-telefonen från Google.
    Köp nu: Nexus S

Först med uppdateringar!
    Android 2.3
    Från Google

Internetpris:
    3999:-

Gingerbread förinstallerat

Hur länge har dom sålt GN i Sverige 2 månader?

3. andreas.trygg

andreas.trygg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

gör om era lurar till yakju, och flasha 4.0.2 på samma gång...

4. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Visst kan man göra det, men det ska ju för bövelen inte behövas om man köpt en Google telefon :)

5. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Precis!

6. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Maila Samsung Sverige igår, fick idag att 4.02 kommer under året =P
    Fan vilket bra svar, blev lite smått irriterad över det.

7. Gargo

Gargo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

LoL! :cry:

8. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Haha, det var nog dagens :P Kanske borde söka jobb i Samsung-supporten.

9. Riddler

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Och åter igen:
    Den första anpassningen gjordes av Samsung efter avtal med Google eftersom bedömningen gjordes att en lansering i Norden annars skulle ha dröjt.

Framtida uppdateringar kommer att göras av Google - Samsung testar så att det inte finns några problem under svenska förhållanden - Google levererar mjukvaran via Google over-the-air.

Så varför tjatar ni på Samsungs-support??????

10. Tobbis

Tobbis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

För att Google väntar väl på ett godkännande från samsung så att de kan leverera mjukvaran ota. Så det är ju samsung som är anledningen till att utskicket dröjer.

11. andreas.trygg

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

nä men varför ska du göra om den till en yakju då? :cool:

12. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Nej, personligen vill jag inte göra om till en yakju av anledningen att man inte ska behöva byta produktkod/rom för att få Googles uppdateringar i tid... ;)

Jag avvaktar tillsvidare och ser hur uppdateringar kommer hanteras tidsmässigt för oss som har yakjuxw vs yakju och visar det sig att vi får vänta evigheter varje gång det kommer en uppdatering så får man väl tänka om.

Sen är väl halva nöjet för många med just Nexus telefoner att byta rom o härja runt :P :D

13. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Tyckte mest att svaret som gavs att 4.02 var ironiskt intetsägande.

14. andreas.trygg

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

nä, jag håller väl med dig, i princip. Det ska inte behövas tycker inte jag heller.
    Blev bara så jävla sne att Samsung fördröjde lanseringen av telefonen, och varför gjorde dom det? vad fick vi för det? Inte ens en sketen ordlista, som jag ändå klarar mig utan.
    Nej tack till Samsungbrandad lur, däröfr slängde jag in yakju.
    Köpte mig en Nexus just för att kunna roota enkelt osv, men efter ett tag med stock, unrooted, kände jag att den är helt OK ändå.
    Det finns väl vissa saker man saknar från root-tiden, och blir saknaden för stor så kan man ju alltid börja byta ROMS enkelt igen :)

15. Arnie

Arnie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hänt något på uppdateringsfronten? Det här börjar ju bli löjligt! Hade ju lika gärna kunnat köpa en HTC, uppdateringarna verkar ju hållas lika täta där... :/

16. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hur tänker du nu?
    HTC har en bra uppdateringshistorik men dom ska ju implementera sitt Sense i alla nya versioner som google släpper och det tar tid. Det problemet har inte Nexus serien. Den får alla nya uppdateringar först.
    Sen kan man ju undra varför Nexus S får 4.0.3 före Galaxy Nexus men jag kan garantera att GN kommer att få den och alla andra kommande uppdateringar före HTC och de andra tillverkarna.

17. Riddler

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Snälla andreas.trygg läs:
    Den första anpassningen gjordes av Samsung efter avtal med Google eftersom bedömningen gjordes att en lansering i Norden annars skulle ha dröjt.

Hur kan då du då bli sne att Samsung fördröjde lanseringen av telefonen när dom fixade så du fick den tidigare???

Tror du mig inte så titta på:
    http://www.google.se/nexus/ Nexus S Gingerbread förinstallerat
    http://www.google.no/nexus/ Nexus S Gingerbread forhåndsinstallert

plus att du inte har en svensk ordlista i mobilen. Google är inte klara med Norden anpassningen av Cream Sandwich och tänkte inte släppa mobilen här för ens den var klar vilket dom tydligen inte är klara med än.

Så lägg allt sned tändning på Google som inte får fingrarna ur, gissar att den dagen den svenska mobilen får 4.0.x så ändras även http://www.google.se/nexus/ till att ha Galaxy Nexus...

18. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja det är ju det senaste Samsung sagt på sin facbook sida ja men de har ju även sagt så sjukt många felaktiga saker gällande varför den är försenad så jag liter inte alls på dem längre.
    Sen verkar det ju inte rimligt att det skulle gå snabbare att Samsung skulle gå in och göra ändringar istället för att inte göra något alls.
    Ingen har ju heller kunnat säga att det har gjorts några ändringar alls på den nordiska versionen och orginalversionen fungerar ju lika bra i Sverige och på grund av uppdateringen fungerar de mycket bättre.

Om det bara hade gått ut och sagt från början att "det är i princip ingen som helst skillnad, ni kommer bara få uppdateringarna en månad senare" så hade alla kunnat göra sitt val om de vill vänta på det eller bara köpa från england eller så.
    Men nu sa de först att det skulle ta nån extra vecka för att det skulle bli en nordisk anpassning, sen efter veckan var över så hade de inget datum för när den var klar för det berodde på när samsung var klar med den nordiska anpassningen och de sa även nån gång i den vevan att den skulle ha svensk ordlista sen när den slutligen kom till norden nästan en månad efter enlandsreleasen så var det ingen nordisk anpassning alls och ingen svensk ordlista.
    Det är därför många är irriterade på Samsung.

Hade jag vetat att det skulle vara så här skulle jag tagit bort min förbeställning från Dustin och köpt från England när den kom ut istället.
    Nu spelar det dock ingen större roll för jag har redan gjort om min till yakju.

19. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

En del verkar tro att Samsung Sverige faktiskt fått hit en tidigare lansering, medan andra tvivlar.

I grund och botten beror hela karusellen på att de gått ut och sagt saker som helt enkelt inte stämmer, mer än en gång, helt utan förklaringar. Samt att de lanserar en telefon, med en build som inte har någon visad skillnad alls, förutom fördröjda uppdateringar.

Det finns egentligen inga "ordentliga" argument, såvitt jag vet, för att Samsung faktiskt fått en lansering hit tidigare än om det skett annan väg. Om Google själva hade skött lanseringen hade luren troligtvis inte varit här än, men med tanke på vilka brister det fanns med att Google själva sålde N1 så är det sedan ett tag tillbaka ett övergett koncept.

Jag tycker att det är beklagligt med en distributör som inte kan ge besked, än värre när detta försöker slätas över med rent hittepå. Vi vet inte vad som händer, och just det problemet tror jag faktiskt man, iaf delvis kan beskylla Samsung Sverige för. En förklaring, med bra belägg utan hittepå och annat tjafs så hade detta varit utrett, oavsett vems fel det är eller vad som gjorts.

20. Arnie

Arnie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Finns en del tillverkare som redan sitter på 4.0.2/3 så det var helt enkelt det jag tänkte på. Man vill att buggar ska lösas snabbt på en Nexus, inte behöva vänta i ett halvår. Har de nämnt när uppdateringen kommer? Nej. Bra kundvård? Nej. Börjar jag tröttna på att Google inte kan knyta ihop säcken? Ja.