Värdelös mottagning

Diskussion i 'Hero' startad av Enborje, 31 mar 2011.

  1. Enborje

    Enborje Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej swedroids!

    Min Hero har helt värdelös mottagning, verkar bara bli värre o värre. Hade inga problem när jag köpte den 2009.
    Datatrafiken är inga problem, den går felfritt.
    Men i princip varje sms jag skickar får jag först, "Meddelande kunde ej skickas" och ibland får jag skicka om det och ibland skickas de iväg några sekunder senare. Även samtal har nu börjat krångla, häromdagen kom tjejen som ringde inte ens fram utan jag fick bara ett sms om att hon hade försökt nå mig....

    Börjar bli galet trött på de här så finns de nån där ute som upplever samma sak eller har nån lösning?

    Har ett 4 år gammalt halebop 3g simkort (om de spelar nån roll) och orginal 2.1 rom i.
     
  2. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ibland kan SIM kortet spela roll, har själv råkat ut för att jag har varit tvungen att byta pga svårigheter med täckningen. Om det har varit kortet eller någonting annat enbart kan jag inte bekräfta men mitt problem löste sig när jag bytte kort. Har du kollat så att du har de senaste radiouppdateringarna? om inte, läs tråden i början på Hero forumet om hur du går till väga.
     
  3. andysign

    andysign Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    1 824
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Jag hade svinkass mottagning på min hero efter senaste uppdateringen från htc.
    vet inte om det är den som är kass eller något annat, men den är inne på service för det och lite annat
     
  4. Enborje

    Enborje Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, ja de kanske hänger på kortet.. Får testa kortet i en annan mobil.
    Men om de hänger på radio, innebär de root då?
    Hänger dåligt med på den biten..
     
  5. Enborje

    Enborje Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Oj!
    Okej, då har vi ännu en anledning då.
    Pinsamt bara att man ska vara svår att nå och behöva kämpa för att få iväg ett litet sms med en sån här telefon..
     
  6. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har haft samma problem. Ta ut kortet och använd lite sprit på chippet... ta försiktigt med en mjuk trasa och se till att den är helt torr när du stoppar in kortet igen. I längden kommer du få be din operatör att få ett nytt kort...

    // Manneman
     
  7. andysign

    andysign Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    1 824
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Fick tillbaka min Hero i fredags, fick oxå ett helt nytt sim från telenor för att testa om det inte var något fel.
    Denna gången uppdaterade jag inte till senaste programvara från htc. Funkade bättre men tror min hero är på sista versen dock.

    Men om några fler har problem så verkar det vara som att det är senaste uppdateringen från htc som strular
     
  8. Enborje

    Enborje Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej..
    Testade att ta ut kortet förut idag och rengjorde det och facket i mobilen får kortet ligger så gott jag kunde med tröjan.
    Och sen dess har det funkat felfritt. Såg även att simkortet har några millimeter att röra sig på i facket så petade in det så de verkligen låg där det skulle. Kanske lite overkill men än verkar de ju funkat. Får skriva en uppföljning om det skiter sig igen.
     
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Hade väldiga problem med mottagningen på en se p1i jag hade tidigare. Efter lite testande med andra telefoner med samma sim-kort insåg jag att dom hade samma problem. Kontaktade då Telenor i detta fall som sa att det är garanterat kortet som är problemet. Fick ett nytt och telefonen fungerade igen.

    Sent from tapatalk