Världens sämsta service!

Diskussion i 'ASUS' startad av Razzr, 16 jul 2012.

  1. Razzr

    Razzr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Köpte en surfplatta från Asus i okt som sen slutade fungera i dec. Fick iväg den på service hos dem i februari månad. 4 mån senare får jag tillbaka den efter att dem har ljugit, när dem i själva verket tappat bort den. Jag krävde att få en ny efter 2 mån men dem sa att den var på väg till mej, vilket den så klart inte var. Alla man pratar med säger att dem ska ringa upp inom 48 timmar. Inte en enda av ca 15 samtal har ringt upp. Dem vägrar som sagt skicka en ny. Sen har dem inga telefoner på det där företaget heller så dem kan kommunicera med varandra. Som sagt får jag tillbaka den efter 4 mån. Skit dåligt!¨Då kräver jag kompensation för deras sätt att hantera, samt att jag inte haft plattan på 4 mån och deras bemötande. Dem ville skicka mej ett USB eller en mus. Hallå, är det det bästa dem kunde komma med?? Sa att jag ville ha ett kompatibelt tangent bord som finns till den ¨plattan, men det var omöjligt för dem att fixa. Då vill jag ha ett fodral, sa jag. Det kunde dem fixa.. idag hämtade jag mitt paket, och vad får jag, jo en jävla dataväska!

    Gjorde mitt misstag när jag köpte från dem och det kommer aldrig att hända igen. Sån här dålig service får bara inte existera!

    KÖP ALDRIG NÅT FRÅN ASUS!!!!
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Jag trodde inte Asus sålde direkt till konsumenter (i sverige)?
     
  3. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag hade ett litet olyckligt ärende hos dom precis, min tangentbordsdocka har trasigt batteri, så jag fick mycket om och men iväg allt med UPS (urk) och den var inne blixtsnabbt på service och tillbaka igen..fan va nice tänkte jag, tills jag får hem paketet och läser på åtgärder m.m så står det action taken none, och enheten står listad som tf201 (prime) och att det är problem med wifin när man kollar på film lol...och detta var ett tf101 tangentbord
     
  4. Razzr

    Razzr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Helt otroligt !
     
  5. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Har aldrig haft några som helst problem med dem. Vare sig via dator eller platta. I de fall datorn har behövt service har det gott hur smidigt som helst och aldrig någon gång strulat.

    Jag kommer att fortsätta att köpa av Asus.
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    asus är det bolag som har flest missnöjda kunder och mest trasig hårdvara samt flest serviceärenden och dom leder med hästlängder. inte direkt kända för att leverera toppkvalité.
     
  7. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Det stämmer faktiskt inte. I vart fall inte om man jämför med antal sålda enheter. Då ligger dom långt ned.

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300TG via Tapatalk 2
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det stämmer alldeles utmärkt faktiskt. men som sagt det beror ju på hur man räknar. Mest rättvist är ju eg att räkna antal sålda enheter och på så vis räkna ut procenten... men tex så har jag under årens lopp gått igenom ett antal oliak arbetsplatser och lärt känna folk som jobbar med tex service osv och där säger alla i stort sett genomgående att 3-4 asus per annan dator i felstatistik och det verkar ha legat ganska oförändrat i iaf en 3-4 år nu.

    Sjukt luddigt jag vet, but still ;)
     
  9. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Uttalandet får stå för dig. Men jag vet att det inte är på så vis.
     
  10. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Har positiva erfarenheter av ASUS support. Skärmen på min Transformer gick sönder två veckor innan garantin gick ut. Supporten känner igen problemet när jag ringer in, UPS kommer två dagar senare och hämtar den. Efter 1-2 veckor (kommer inte ihåg exakt) ringer UPS och bokar tid nästa dag, kommer och lämnar den hemma hos mig. ASUS har bytt skärmen, allting funkar bra.
     
  11. Kuddkrigaren

    Kuddkrigaren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du nån källa på det?
     
  12. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 010
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
  13. crazyrobban

    crazyrobban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Måste också ta Asus i försvar.
    Har köpt datordelar av Asus nästan uteslutande sen 3 datorer tillbaka och är mycket nöjd.
    Moderkort och grafikkort.

    Har även ägt TF101, TF300TG och nu Nexus 7, och jag hade aldrig några problem med dem.
     
  14. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Har skickat in 2 saker på service hos Asus, inga problem, de kommer och hämtar hemma hos dig och levererar hem till och det går snabbt! Så jag kan inget annat än att säga motsatsen, Asus är bäst på service. Ena enheten behövde jag inte ens kvitto på de de var snälla nog att kolla upp så att den inte var äldre än 2 år så de tog den under garanti!

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  15. DJ_danne

    DJ_danne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har för mig att dom var bäst på pålitlighet vid en nyare undersökning också, men jag har inga referenser.

    Sen är det i allmänhet så att beroende på vem man frågar varnar folk för olika märken... Jag tror jag har blivit varnad för nästintill alla de stora datormärkena och folk sagt att "dom bara går sönder, helt klart sämst!"... Vissa har otur med en del datormärken helt enkelt, samma gäller mobiler och plattor. Sen har vi ju de självklara, däribland O2X, där är det så många som klagat att tom tidningarna tagit upp det! :)
     
  16. Alixw74

    Alixw74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tyvärr ingen direkt erfarenhet av Asus som sådan, men kan väl nämna en Samsung historia jag råkade ut för som kanske kan liknas vid detta tyvärr...

    Det handlade om en Samsung skärm (vi hade köpt 15 st), 1 av den blev dålig efter 5 månader. Jag ringde då in till första bästa Samsung support jag hittade och felanmälde denna. Det var en svensk som svarade och han var super dryg, och efter en längre samtal så kände jag att supporten från Samsung var ingen höjdare... att vi efter 2 månader (ja vi glömde av detta) inte fick vare sig papper, emballage eller något gjorde en inte gladare...

    Jag kikade lite igen på deras webb och ringde på nytt upp till Samsung, denna gången svarade en Dansk kille, var super trevlig, skickade mig ett excel blad 1 minut efter samtalet, fyllde i detta skickade iväg och nästa dag kom papper, emballage... Vad hände... jo jade hade antagligen ringt "privat kunds" supporten och i andra samtalet ringt "företags supporten" skillnaden var som natt och dag.

    Jag tror det är så att företag som förlitar sig på återförsäljare har väldig liten/dålig privat support, medans satsar stort på företags support... Asus låter som om det skulle kunna falla i samma kategori och kan förklara varför vissa upplever "supporten" som antingen jätte bra eller riktigt skit dålig...
     
  17. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Asus må inte vara perfekta, men långt bättre än HP, Samsung, Sony och andra märken jag haft genom åren när det kommer till bemötande, service och good will vid strulande/felaktiga produkter.
     
  18. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Varför har alla Asus plattorna proble med IO scheduler? Är ASUS så pass inkompetenta att de inte kan fixa det här problemet eller hur ligger det till egentligen? Varje ASUS platta jag läst om har det här problemet, enda sättet att fixa det är att stoppa in en custom rom :) din garanti går bort pga upplåst bootloader)
     
  19. atsui82

    atsui82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Av alla märken jag nånsin testat de senaste 20 åren så är asus de som haft bäst prestanda och kvalite, jag har aldrig ens haft ett fel på en asus pryl.

    Annat kan jag säga om andra märken, där Acer är ett skräckexempel. Alla Acer datorer både laptops och stationära som jag kommit i kontakt med har problem av alla de slag, oftast är prestandan mycket sämre än vad den borde vara för den hårdvara som sitter i.

    Dock kan jag ju inte säga nått om deras service då aldrig nått som sagt gått sönder utan bara funkat till den dag jag bytt ut mot en nyare modell.