Fråga: Värmeutveckling

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Kaj91, 26 feb 2012.

  1. Kaj91

    Kaj91 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej, har en fråga kring Arc S..

    Jag undrar då ang. värmeutvecklingen, telefonen är gjord av tunn plast iaf på baksidan så.. undrar om telefonens baksida där batteriet sitter blir allt för varm om man t.ex tok surfar eller kollar på en längre video alt. pratar i telefonen under en längre tid?

    Kan tänka mig att temperaturen ökar något men undrar ifall det blir så varmt att man får handsvett..
     
  2. bradar

    bradar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Jag tycker inte att Arc är värre än någon annan mobil gällande värmeutveckling. De flesta blir lite varma när processorn får jobba lite, men knappast så man bränner sig. Du kan ju ha ett skyddshölje om det känns obehagligt när mobilen blir lite varmare.
     
    Kaj91 gillar detta.
  3. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag har kört både arc och arc S ett bra tag och jag tycker inte att det är batteriet som blir varmt utan snarare processorn som sitter uppe till vid kameralinsen. Processorn blir varm när du tex. spelar spel, surfar eller kör någon tyngre app i telefonen. Men det är inget onormalt att den blir varm.
     
    Kaj91 gillar detta.
  4. Kaj91

    Kaj91 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    När man väl bestämmer sig för att köpa en så är den slut överallt.. :(
     
  5. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    I testerna här på Swedroid är det få telefoner som har varit kallare, eller mindre varma, än Arc under hård belastning.

    SGS II har jag sett en del här på forumet som varit tvungna att stänga av spel för att värmen från processorn värmt upp skärmen så mycket att man bränner sig på den. Till exempel.

    Edit: Jag tycker att det verkar som att min Arc blir som varmast när den är på laddning.
     
    Last edited: 29 feb 2012