Fråga: Värt att behålla sin Z3?

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av denxmedia, 8 jun 2015.

  1. denxmedia

    denxmedia Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har tidigare haft enstaka android mobiler, ZTE Blade och nu senast Samsung S3. Den mobilen jag trivts bäst med genom åren är iPhone. Nu hade jag inte råd att köpa en iPhone 6a och tog därför en Z3 som månadens kampanj mobil hos Comviq. Vad tycker ni om mobilen ni som haft den ett tag? Är det värt att behålla den för nån som inte är ett jätte Android fan?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 711
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tycker att Z3:an är en riktigt trevlig telefon. Bra batteritid, vettig kamera, inte så dum prestanda och sedan är det en trevlig bonus med att den kan bada.

    Men Android är ju i grund och botten likadant på nästan alla Android-enheter. Appar ser ut och beter sig likadant. Är du ingen fantast av Android utan föredrar iOS har det nog ingen större betydelse kring vilken lur väljer.

    Jag hade nog satsat på en iPhone om jag tidigare använt iOS och var glad i det, speciellt om jag också handlat appar i iTunes och sparat bilder etc i icloud.
     
  3. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Xperia Z3 är en bra telefon. Du har fördel av dess design, storlek, kamera, vattentätheten och framförallt Batteritiden...

    Att du är mer van vid iPhone så är bara smaksak, känner många av mina bekanta som har bytt från iPhone till Sony Xperia Z3 och Z3 Compact. När jag frågade dem om anledningen till deras skifte så var alltid svaret att man får mycket mer för pengarna i form av batteritid, design, kamera, SD kort support och enkelheten av att hantera sina bilder, musik och video filer i telefonen jämfört med iOS.

    Har själv haft Nexus 6 telefon jämte Xperia Z3 och kunde inte bortse ifrån att Batteritiden och storleken på Z3 var inget att ersätta av annat mindre bra.
     
    bernard gillar detta.