Fråga: Värt att köpa g3?

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av TommyTS, 2 sept 2014.

  1. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Varför inte flytta numret på en gång?
     
  2. joakim.berg

    joakim.berg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är INTE hårdvaruproblem. Alla, som jag vet, har löst problemet med att uppdatera firmware, och det skriver även LG i deras firmware, "power optimization". Läser G3 forum på xda konstant så gott som.

    Om det mot förmodan fortfarande är problem efter senaste firmware så bör det gå att byta ut mobilen men att det skulle vara varannan är lååååååååångt ifrån sant. :P


    Till TS, jag är hyfsat nöjd. Det jag inte gillar är att UI't laggar lite (jag kör ART, root, TB, nova, trickster) och problemet med aux som uppstår när det vill.

    Det konstiga med lagget är att på morgonen när jag inte använt telen så är den så gott som laggfri, efter ett tag så börjar den igen. Känns ganska konstigt om det skulle bero på throttling av något slag. Då jag har väldigt låg ljusstyrka och telen inte är varm alls.
     
  3. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Att de ej gör detta är en gåta.
     
  4. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hårdvarufel går ej att laga med uppdateringar.
    Har tillgång till rapporter om detta då jag jobbar i branschen men som sagt tro det eller ej.
     
  5. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Du kan inte hänvisa till någon som helst källa, inte heller till en enda nyhetssida fast du själv nämner att nyheter tagit upp detta problem. LG är inte min grej då deras mjukvara skrämmer mig men du har ingenting som backar upp dina påståenden vilket innebär att du troligtvis trollar.
    Jag blir gärna motbevisad men "jag jobbar i branschen" är ingen källa, JAG jobbar i branschen och jag har inte stött på fler defekta LG G3 än andra telefoner och jag har inte heller hört om detta. Dom är lika dåliga som alla andra telefoner ur ett Defekt-perspektiv. Dåliga batches finns hos alla märken.

    Så.. Återkom med riktiga källor eller fakta så kan vi ta dig på allvar, WIHO!
     
  6. dakioso

    dakioso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hur nöjd som helst..Gick ifrån en HTC One M7 till G3an.

    Skärmen är sjukt najs och kameran är grym som alla säger.
    Ja har inte rootat min och kör bara på vanlig nova luncher.

    Självklart finns det microlagg här å där men i min erfarenhet finns det på alla androidenheter. Det är bara en sån grej med android, men ja stör mig inte på det alls.

    Just nu kan man lämna in sin gamla telefon hos tele2 och få den värderad. Jag fick 1700kr för min One M7 vilket i sin tur ledde till att dom drog av 50kr/mån på g3an. Fick den gratis med andra ord eftersom den är på rea och kostar 50kr/mån
    Grym deal, gå kolla hur mycket du kan få för din gamla.
     
  7. lulzfactor

    lulzfactor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    552

    MINA ENHETER

    Skulle helt klart rekommendera G3:an