värt att köpa nexus one hos phonecenter i butiken

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av morrezor, 25 apr 2011.

  1. morrezor

    morrezor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    värt att köpa nexus one i phonecenter butiken i göteborg? eller är dom oseriös? , läste i andra trådar här på swedroid att dom inte tog kort samt läste på prisjakt att dom har betalmetod payson som enda lösning om du köper på deras hemsida?.

    jag letar efter en nexus one med svensk meny svenskt tangentbord och svensk laddare , då jag vet att phonecenter har det , men vet ni om det finns någon annan sida på nätet som man kan köpa nexus one billigt av som har svensk laddare , svenskt tangentbord med mera.

    Vänligen kom med förslag
     
  2. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Vet inte hur butiken är, men varför vill du ha en vodaphone telefon? Nexus one säljs inte officiellt i sverige och de som inte är amerikanska har sämre uppdateringsintervall. Det går att lägga amerikanska på vodaphones lurar och det bör ju gå att göra åt andra hållet också. Även om i stort sett ingen skulle få för sig att göra det... CM7 har fullt svenska stöd från gingerbread. Men gör som du vill. Tänk bara på vad du prioriterar bort.
     
    morrezor gillar detta.
  3. morrezor

    morrezor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    jag kommer att har cm7 så det är inte det jag menar. Så jag kommer har fullt svenskt stöd men , kan du någon bra hemsida att köpa nexus one ifrån? är phonecenter bra att handla ifrån? är dom seriösa eller var tycker ni jag ska köpa min telefon, jag vill har svenskt tangentbord samt svensk laddare annars få jag köpa en på laddare på clas ohlsson eller någon ställe
     
  4. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Ja du... Jag är inte expert på webbutiker, men har aldrig haft problem med någon av de större inom EU. Laddare är så pass billigt så det borde ändå inte vara en stor sak. Men adapter är billigt det också. Det är ju samma sak, bara andra stift.
     
  5. morrezor

    morrezor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    phonecenter är en dålig affär. (scammers , lite inte på dom)

    Har försökt kontaka dom via mail och telefon. Dom svarade mig i början på mail men senaste tiden har dom slutat svara mig på mail samt dom svara inte är jag ringer längre . Förut när jag ringde dom sa dom så här när jag frågade om jag bytte in min nokia 2730kan jag få en nexus one , då sa dom ja. Men efter 1 vecka skickade jag mail till dom om samma sak för att vara säker då säger dom helt annat. Att jag kan lämna in den men måste betala mellan skillnad. Förstår att det andra är mer riktigt men det har inte med saken att göra. Dom är oseriösa det var det jag ville säga er alla

    OSERIÖS affär. payson betalmetod via internet , kontanter fysik butik vad jag läst här på swedrioid. Inte kort på nätet.
     
  6. DrMussla

    DrMussla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Japp kan bara hålla med, riktigt oseriös butik. De har inte svarat i mail eller per telefon på 4 dagar. Beställde en telefon av dem förra veckan. Inte ljud sedan dess! Tur jag pröjsade med paypal då har jag iaf chans att få igen pengarna.
     
  7. joke

    joke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte faktiskt min N1 hos dem för drygt ett år sedan, då jag själv bor i gbg. Inga direkta konstigheter men det roliga var då jag fick hem den.

    För det första var stick kontakten inte från HTC som man kunde förvänta sig utan en apple(!) den funkar ju o så då mini-usb gör jobbet men ändå...

    sedan då jag, som många andra, fick problem med "power knappen" drog jag iväg ett mail till dem. (vet att htc själva löser detta men hade ju varit trevligt att få en ny) men de svarade varken på telefon samtal eller mailet.

    /j
     
  8. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Köpte min Nexus S där men har inte behövt nyttja garantin ännu.
    Men enligt Samsung så ska det inte vara några problem.

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  9. DrMussla

    DrMussla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja får jag någon telefon från dem så blir jag nöjd inte sett röken av den sedan jag beställde 27 oktober... men går den sönder vad gör jag då??? Ja föresten beställde en billadare på ebay till telefonen, den har jag fått kan tilläggas.... FRÅN KINA!
     
    Last edited: 10 okt 2011
  10. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Skulle det vara så att man inte vill/vågar kontakta butiken för service anspråk så kan man vända sig direkt till hemske anovo.
    glöm inte att göra en kopia på ditt kvitto när du skickar in.

    Trist att höra att du inte får din telefon.
    När jag mailade och fråga om deras pris etc så tog det inte många timmar innan dom svarade. Men det verkar ju som att jag haft tur med dom.
     
  11. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Tittar man på deras hemsida så ser man mängder med felstavningar osv och det tillsammans med deras betalningssätt kan ju tåla att funderas på...
     
  12. DrMussla

    DrMussla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo jag såg också felstavningar etc men jag gick på vad folk hade skrivit om dem att de var en bra butik med trevlig personal och att de varit nöjda när de handlat från dem. Bara för att de har felstavningar och så kan ju vara så enkelt som att de har dyslexi eller kanske tom dåliga svenska kunskaper. Så för den skullen ska man inte döma ut ngn.

    Men som jag skrivit tidigare i forumet på 20 mail och 50 samtal borde jag fått svar på något utav dem. De enda de gjort sedan jag beställde telefonen (med påtryckning från blocket) den 27 är att de uppdaterade hemsidan till processing och skickade ett mail på knagglig svenska.

    Citat: "Din telefonr är redan skickat, Jag kontaktar dig imorgon och bekräftar Kolli-ID ."

    Kolli id har jag inte sett röken av och inte telefonen heller. Kanske är jag en kräsen kund som vill ha mina prylar jag beställer för fort? Men när det går fortare från ebay med en säljare i kina än från phonecenter i gbg så blir jag förbannad.