Värt att köpa note i februari?

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Palm, Jan 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Palm

Palm Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan. Det börjar bli dags för mig att köpa en ny mobil ( min HTC legend har börjat starta om sig själv, 3 timmars batteri vid användning osv.) Av alla telefoner som finns ute idag så är det Samsung galaxy note som jag vill ha. Haken är att jag hade velat ha ut den på abonnemang och det kan jag inte göra förrän i mitten av februari. Är det vårt att köpa en mobil då eller är det blir det för nära den där mässan som är i slutet av månaden. Det jag är radd för är att när alla quadcores kommer så blir note att bli helt omodern. Skulle jag kunna teckna ett två års abonnemang med note och ha en telefon som håller rent prestanda-mässigt till det är dags att hämta ut en ny? Eller ska jag bara vänta ett tag? Jag väntar gärna men det kommer ny teknik hela tiden och man njuter inte direkt att vänta för alltid?

TL;DR - Är det vårt att köpa någon av dagens telefoner i februari innan mobilmässan?

2. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Visar dom något nytt på mässan i slutet på feb lär det nog dröja minst en månad tills det finns att köpa i butik. Vad gäller hårdvaran i note så är den i top med sin dual core exynos 1.4 Ghz. Det som möjligen talar emot är att det är en nisch-telefon, inte lika många köpare som blir förbannade för att uppdateringar inte kommer och att den snabbt faller i glömska, fast det finns en del aktivitet på XDA om du är öppen för det. Det kan ju bli så att priset på äldre lurar faller efter mässan, men köper du via operatörernas hemsida så är eventuella sänkningar försummbara om dom inte kör kampanjer.

3. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    En Superamoled plus hd på note hade varit mumma.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. SomethinG

SomethinG Infant Droid Medlem

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 12
    Tjenare, ville bara säga att du även kan göra som jag :)

egentligen så skulle jag få förlänga mitt abb tidigast 30 mars men jag ville inte vänta
    så jag ringde till TELIA och frågade vad det skulle kosta för mig att få ett slutpris på mitt abb för jag ville förlänga och kunna skaffa ny mobil, samtalet sluta med att jag fick fixa det på direkten med dom i örat och göra ett muntligt avtal, så nu väntar jag på min Galaxy Note skulle ta 3-5arbetsdagar

Thread Status:
Not open for further replies.