Problem: Värt att laga fuktskadade lurar?

Diskussion i 'Hörlurar' startad av mrfritzy, 23 jul 2021.

  1. mrfritzy

    mrfritzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2014
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    100
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    Samsung galaxy s20+
    Platta:
    Xiaomi mipad4
    I förrgår kom min underbara sambo upp med kaffe i sängen till mig. Samtidigt härjade dottern runt med mina hörlurar som tillslut landade bredvid mig, ungefär samtidigt slant jag till och spillde halva muggen över mig,lite kom på hörlurarna.

    Anna sprang iväg och torkade av lurarna och skämtade glatt om att de iaf skulle lukta gott.

    .. Men nu funkar de inte längre. När jag skulle starta var de helt döda. Satte i laddning och såg ut som den tog laddning, blev tillslut grön, men när jag testade hör man bara ett klickande ljud.

    Hörlurarna är ett par bose qc35. Nypris ca 2000. Kan det vara värt att lämna in på reparation eller är de förmodligen helt körda så man kan beställa ett nytt par direkt? Vart lämnar man ens in ett par hörlurar för reparation? Känns så tråkigt att bara slänga för lite kaffe när de tålt både spöregn och massa svett...
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vilken osis! Kör med rispåsen eller torrboll först och lägg på handdukstork eller dylikt om du har en, så kanske du kan få ut fukten.

    Reparation lönar sig nog inte, men hörlurarna är ju IP4X-klassade, så handlar det om stänk framför ett bad ska de ju klara av det. Jag hade nästan testat utnyttja garantin om de inte är äldre än två år. Är en long shot helt klart då de flesta tillverkare är väldigt restriktiva med garanti vid fuktskador, men kan som sagt vara värt ett försök.

    Annars är det ju hemförsäkringen/självrisken man kan kika på också så klart, men generellt sett tar väl de flesta 1500 kr numera.
     
    Kristy och mrfritzy gillar detta.
  3. mrfritzy

    mrfritzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2014
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    100
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    Samsung galaxy s20+
    Platta:
    Xiaomi mipad4
    Sätter i ett rum med avfuktare så får vi väl se. Beställde ett par nya iaf, använder ju flera timmar om dagen så känns värt det..

    Kollade på Facebook och man verkar kunna få ett par beg för under tusenlappen så känns ju mer rimligt om vi ska ha ett extra par!

    Tack för svar!