Värt att strida mot service?

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av FedEx, 23 sept 2017.

  1. combatzone

    combatzone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    På s7 edge sitter usb flexen fast på displayen
     
  2. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Köp billigare telefon nästa gång eller bara betala och gilla läget. Försäkringar på mobiler tenderar att vara värdelösa.

    Därför jag inte lägger pengar på mobiler nu för tiden. 1000-1500 och så är det bara att köpa nytt om den pajar.
     
    masze gillar detta.
  3. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Sen går väl glaset oftast sönder när man ska öppna mobilen?

    Få mobiler har fixit lyckas öppna utan glaset på fram eller baksida spruckit.

    Så rent teoretiskt borde det inte vara något snack om saken. Men som alltid ser reparören tapp och fukt skador så blir det nej.


    Bästa är om man slipper mångagsex och kör med skal (lämna in på rep kan sluta med besvikelse) Har inte lyckas repa skärmen på min s3 än.
     
  4. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    har du kollat så att du inte har skit i kontakten?
    vanligt fel, bara att ta en nål och skrapat loss al skit som har tryckts ner i kontakten
     
  5. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Klart dom inte vill laga den då dom åker på att sätta dit ett nytt bakstycke som är sönder vilket höjer värdet på din telefon. Nä använd din drulleförsäkring om du har en sådan och laga alla skador på en gång. Du kommer aldrig komma någonstans om du väljer att överklaga då dom kommer hänvisa till skadan. Jävligt surt för dig men det är bara att gå vidare i livet, tänk på alla barn som inte för nån mat i Afrika.
     
  6. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Förstår att det känns surt då sprucket glas förmodligen inte har att göra med laddningsuttaget.

    Men som några andra nämnt nu - de skulle behöva byta display ifall de ska byta laddningsuttaget, och då blir det att de reparerar din telefon gratis för en skada du orsakat.
    Sen så ligger resonemanget nog också i att ifall glaset är skadat så är det tydligt bevis på att telefonen blivit skadad och som möjligtvis kan ha påverkat det andra problemet(även om det i detta fall nog inte är så).

    Jag har själv gått in med en s7 edge som haft lite småskador på metallramen för ett garantiärende. Då har jag fått den tillbaka med ny display och metall-ram som att telefonen vore ny. Tror även repor på glaset skulle vara OK.
    Så de är inte helt unreasonable till småskador.

    Men just sprucket glaset är väll den "värsta" typ av skador på en telefon.
     
    Last edited: 1 okt 2017