Värt det?

Diskussion i 'Xperia pro' startad av simpleminds, 12 mar 2011.

  1. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Med tanke på releasedatumet för denna undrar man om specifikationerna kommer redan vara "för gamla", med tanke på hur det kommer att releasas dual core hej vilt under detta år. Det är i alla fall förväntningar många har. Jag är lite sugen på denna med tanke på att jag alltid har varit småförtjust i fysiskt tangentbord, men jag vet inte om jag skulle uppoffra prestanda för det.

    Någon annan som känner så? Tror ni att det är värt det? Diskutera!
     
  2. peter1904

    peter1904 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Pro (tangenbordmobiler) riktar inte in sig till dom som ser sin mobil som en spelmaskin. För mail, word och vanliga appar så räcker kapaciteten gott tror jag.
     
  3. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Det kommer vara en mid-end mobil prismässigt också så jag tycker det är värt!
     
  4. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Håller med, tycker att de ska skynda på den lite så att den släpps fortare. Men att hårdvaran skulle vara föråldrad vid släppet håller jag inte riktigt med om då den har alla viktiga features.
    Tänk va coolt och gå på möte på jobbet och köra en presentation på projektorn. Deltagarna undrar var du har din laptop? Här säger du och plockar fram mobilen ur fickan och fäller ut tangentbordet. De undrar vidare, hur fan ska du köra presentation med den där lilla skiten?
    Inga problem säger du och plockar fram micro HDMI-kabeln och kopplar in till allas häpnad. :D
     
    dragontrumpetare och flippzii gillar detta.
  5. peter1904

    peter1904 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tror pro blir grym! Orkade dock inte vänta till sommaren så jag har en arc beställd.
     
  6. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Jag förundras än varför det hela tiden sägs "Alla andra släpper dualcore" och "det släpps dualcoretelefoner hejvilt".

    Vad jag vet är det EN Motorola, EN LG och EN Samsung. Tre telefoner.

    SE har 4 lurar på G. Samsung 3. HTC har väl 5-6st. Huawei ett par osv osv.

    Andelen dualcorelurar som släpps mot antalet singlecore är väldigt låg.
    Ändå pratas det som om singlecore är totalt värdelöst och att knappt någon gör lurar för det. ;)
     
  7. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Haha, man vill ju hänga med i utvecklingen :P

    Nej, men med tanke på hur processorerna utvecklas just nu blir det så att det lönar sig mest att skaffa det senaste rätt så tidigt, så att det håller längst innnan nästa modell släpps d.v.s. Många står ju t.ex. mellan de kommande dual core eller arc, och faktumet att de kvalificerar arc är att den släpps ganska snart.

    Det gör däremot inte Pro, men det är lite förståeligt nu efter att några har poängterat att det är en mid-end mobil.

    Finner den lockande p.g.a. just tangentbordet, det som säger emot är att den kommer med MSM8255 som vissa har gått runt med i ett tag nu, men det är återigen en orättvis jämförelse, att jämföra high-end och mid-end. Haha, ack att det inte ska finnas en high-end med tangentbord!
     
  8. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM


    Men SE släpper ju med senaste singelcore processorerna och andra generationen. De funkar nog bättre än de första. Vilket filmer på denna t ex uppvisar. Man märker nog knappt skillnaden mellan singel och dual här.