Väska till x10i

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av jorgeng, 30 mar 2010.

1. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

2. soderholm

soderholm Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funderar på att köpa en väska, men är lite tveksam. Tänker att telefonen är ganska lång men small och därför ligger den ganska bra i fickan trots att den är lång. Så jag ställer frågan till er som redan köpt en väska.

Är ni nöjda och blir den inte för stor för att ha i fickan?

3. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det var därför jag valde en väska med bältesclips från melcko. Har man mobilen i fickan med fodral eller utan ramlar den förr eller senare ut. Jag hade en p1i för några år sedan med ett tygfodral, klev in i bilen, satte mig ner, hade shorts på sommaren, vad händer, mobilen glider ur fodralet i fickan ner i asfalten, chassit spricker. Bältesclips är bättre, då har man mobilen högt upp, kan ej ramla ur...
    :ehm:

4. Johan.s

Johan.s Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

5. jorgeng

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

6. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Med X10:an i fickan så tycker jag att den knappt märks. Med väskan så blir den dock betydligt tjockare, men inte för mycket för att ha i fickan för min del, fortfarande tunnare än plånboken.

7. King Cannon

King Cannon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ingen som känner till en väska som är en kombinerad plånbok, vore smäck att ha telefonen i plånboken liksom...

8. jorgeng

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Idag kom väskan från HongKong, fick hämta den på närbutiken i ett brunt kuvert med 6st frimärken på.

Väskan låg i ett plastfodral nästan i samma storlek som x10i lådan, utanpå var det en kartong i papp.

Väskan sitter hårt fast med ett clips i bältet, helt perfekt.

Import från HonKong verkar bra, bara 207 kr för en äkta läderväska.

:)

9. jorgeng

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Apropå kladdig skärm kan jag meddela att det problemet har försvunnit när jag började använda väskan. Inuti väskan är en mjuk insida med oslipat läder/tyg som putsar skärmen varje gång man tar i och ur x10:an...

:teeth:

Last edited: 15 apr 2010
  10. drmats

drmats Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte en bältesväska (artikelnummer 35114) från Kjell & Company www.kjell.com. Funkar utmärkt.

11. Snapphaneklanen

Snapphaneklanen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte en väska från PDair den 6/4 och fick den levererad idag (16/4). Kostade 207kr inkl. frakt. Tycker fodralet verkar bra, bra kvalitet och mycket bra passform. Klämmer lite om telefonen så den inte ramlar ur fodralet. Insidan är i ganska så hårt läder, hade önskat att den var mjukare, blir kanske en lite hemma mod på det. Funderar på att limma fast något mjukare på insidan, typ en tillklippt putsduk.

Telefonen känns såklart tjocklare med fodral men jag tycker inte att det är något problem att ha den i fickan med fodral och då har jag inte världens största fickor. Känns dessutom mycket tryggare att ha den i fodral, har varit livrädd för att tappa den medans jag gått och väntat på fodralet.

http://www.pdair.com/catalog/product_info.php?cPath=10100000_1800000_11000898&products_id=28491)

12. jorgeng

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag är grymt nöjd med min väska som bärs i bältet, snyggt svart läder med vita sömmar.

Jag vet vad du menar med att vara rädd att tappa mobilen, gjorde det en gång med min gamla p1i, stålramen sprack.
    X10:an är ju ännu känsligare i plast....

Jag fick ingen nyckelring till min melcko-väska, men det fick nog du enligt pdair webbplatsen.

:cool: