Tips: Vässla Kick, information och diskussion

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av jorewe, 3 jun 2019.

  1. jorewe

    jorewe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej, såg att denna modell bara löst diskuterats i forumet.
    Jag har ställt lite frågor till Vässla om den är laglig för allmän väg, vilka intyg som finns etc. och tänkte samla mer information och eventuella diskussioner kring den här då jag är letar en "laglig" variant som inte kräver Klass 2 registrering.

    Till mods: Hoppas att detta är en ok post, jag är inte på något sätt kopplad till Vässla. Säg till om jag bryter mot några regler/riktlinje.

    [​IMG]

    Tillverkarens beskrivning:
    • 15-25 km räckvidd
    • 20 km/h
    • 12 kg totalvikt
    • 250 W motoreffekt
    • 1 års garanti
    Rekommenderat pris (direkt från Vässla): 6000 sek

    Detta verkar röra sig om en kopia/OEM av Xiaomi M365 men med fasta däck och en mer "utförlig" display.
    Huruvida den är strypt till 20km/h eller ej är oklart då Vässlas representat i en video som går genom displayen uppger att den har 25km/h som maxhastighet.
    Jag hittar inte heller någon certifiering på deras hemsida (CoC) men i en kommentar på Facebook hänvisar representant till att dessa är klassificerad som cykel vilket i så fall skulle undanta denna modell från detta krav.
    Uppdaterar posten löpande med info.

    Har du några erfarenheter av Vässla Kick eller Vässla i allmänhet, dela med dig.
     
    bernard gillar detta.
  2. ludde28

    ludde28 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    792
    Mottagna gillanden:
    644
    Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD
    Platta:
    Samsung Tab S3 LTE
    Men den displayuppsättning , verkar den snarare vara en Andersson- kopia som kostar/-de 3000:-
    Andersson hade dock luftdäck och 6000mAh batteri.
    Storleken på vässlans batteri framgår ej.