Västtrafik, Nästa tur

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av jett5, 7 dec 2009.

1. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

jag håller med, jett5 här, charmen med den här appen är att informationen ska vara så få klick bort som möjligt. därefter min efterfrågan av en widget :)

btw, jett5, du har pm. det märks ju knappt på siten när man har det, så jag talar om det här också :)

2. woody

woody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag tycker inte heller man ska blanda i hop reseplanerarappen med nästaturappen. Jag kan dock tänka mig att projekten skulle kunna dra nytta av varandra genom att dela en del bakomliggande kod. Till exempel kod för positionering och omvandling av koordinater till det koordinatsystem som västtrafik använder sig av.

jett5: Om du vill ha hjälp med projektet hjälper jag gärna till att implementera någon del.

3. asperon

asperon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Kanon ide, även om denna version lämnar en del att önska (hur lägger man tex till en favorit?).

Jag tycker att följande upplägg vore grymt:
    Map view, där man ser de när liggande hållplatserna, samt information om vilka linjer som går där ifrån och när. Använder givetvis gps. Att man sedan kan söka är ju praktiskt, men detta borde vara standardvyn.

4. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sniff tänkte på GPL (om jag inte mins fel) skulle du kanske låta han integrera din kod i hans app kanske (det klart om han har lust) då blir hans en hel produkt , samtidigt som din app kan göra just det du säger bara! jag använder sällan reseplanerare och vill ju helst ha nästa tur!

5. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Varför inte slå ihop er kod på samma sätt som Ponul, ZilverZurfarn och JDS gjorde med SR Player?

Jag är en av dom som definitivt skulle använda er Västtrafik app isf... i dagsläget har jag inte direkt lust att installera separata apk'er även fast jag inte är någon n00b...

6. woody

woody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Ytterligare ett önskemål:

Entertryck borde fångas upp i sök-textrutan och påbörja sökningen. Få av västtrafiks hållplatsnamn innehåller ändå radbryt ;)

7. jett5

jett5 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu uppdaterat några saker på listan. Se changelist i meddelande på första sidan.

Tanka ned via länken i CHANGELIST-inlägget.

/j

8. woody

woody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Bra jobbat.

Kan du flytta CHANGELIST/önskemålslistan till första inlägget på första sidan så att det blir lättare att hitta detta?

Lite synpunkter på v0.2:
    Favoritsidan ser bra ut men listan verkar fortfarande bara laddas om när actvityn startar vilket gör att man måste back ut till startsidan och gå tillbaka in i applikationen för att sin nytillagda favorit ska dyka upp.

På söksidan tycker jag att dropdown-listan, favoritknappen och avgångsknappen borde vara dolda tills man har ett sökresultat. Sökning som inte resulterar i några träffar borde visa ett textfält med informationen "Hittade inga hållplatser som matchar 'sökterm'".

På avgångssidan tycker jag att ca är bättre ~tecknet, man är van att det står så på hållplatsskyltarna och det ser mindre ut som ett minustecken.

9. jett5

jett5 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack woody!

Du har så rätt! Kollar på detta!

*j

10. trasig

trasig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hållplats "göta" i borås är inte längre göta i borås konstigt nog ;p.

11. jett5

jett5 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad menar du?

*j

12. trasig

trasig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

att när jag söker på göta.. och väljer göta (står inte stad längre) så visar den helt andra bussar än vad som igentligen går från den busshållplatsen.

13. jett5

jett5 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

C
    Ahh ok. Får lägga tillbaka stad igen då. Trodde man kunde klara sig på det korta namnet...

14. jett5

jett5 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ny version upplagd!

Tankar?

*j

15. woody

woody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Det ser bra ut tycker jag.

Bra jobbat!

16. schnaken

schnaken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker det hade sett snyggt ut och varit enklare att hitta rätt vagn om du hade lagt med bilderna som hör till varje linjenummer.

17. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Håller med schnaken vad gäller linjenummer. Rätt bakgrundsfärg bakom siffran i "Linje"-rubriken skulle räcka.

Sedan vore det snyggt ifall resultatet kunde delas upp i olika vyer beroende på läge, så att man snabbt kan se de avgångar som gäller just den sida av vägen man själv ska stå på. (Ifall jag ska in till stan, vill jag bara behöva kolla när nästa vagn går, ifrån rätt läge; som det är nu behöver jag kolla när nästa vagn går, till Angered, eller Östra sjukhuset, eller Bergsjön)

18. trasig

trasig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

funkar fint fint ;D

19. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag saknar automatisk uppdatering av sidan , om jag går och kolla på en hållplats vill jag inte gå back och fram hela tiden , den ska uppdatera värden en gång i minuten så att det är aktuellt alltid när jag tittar på mobilen igen för att se hur mycket tid jag har var då ...

20. jett5

jett5 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för kommentarer. Har gjort lite designändringar och laddat upp en ny version, samt uppdaterat ovanstående önskemål i listan.

/j