Vafan?! Desire spårat ut totalt!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av vic, 23 feb 2011.

1. vic

vic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

God kväll! Min Desire har alltid funkat helt perfekt, har varit den bästa telefonen jag haft någonsin (sen nokia-tegelsten typ 1997). Dock så har den nu ikväll, fullständigt spontant börjat starta om sig själv var femte minut ungefär. Den är alltså helt obrukbar. Tror att det började med att jag inte hade någon mottagning och jag då försökte söka operatör, typ.

Oavsett - telefonen startar om sig regelbundet utan någon större "väntetid" mellan. Vad ska jag göra? Har provat ta ut batteri och simkort utan resultat...

2. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Prova en full wipe.
    settings>privacy settings>Factory data reset.
    Se till att ha en backup på alla kontakter och liknande innan. Använder du google contacts behöver du inte backa upp dem, de synkas automagiskt.

3. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

4. Terihan

Terihan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

en lite otippad grej som hände mig var att powerknappen fsatnade vilket gjorde att den jävlades med mig och stängde av sig efter en stund

5. Suddenjr

Suddenjr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har förmodligen åkt på samma skit som jag och många andra Desireägare. Min telefon blev ganska varm och startade då om sig. Testade alla möjliga typer av återställning, det sista jag gjorde var att lägga en fil som heter PB99IMG.zip (originalinstallation) på SD-kortet och installerade om telefonen via SD. men det hjälpte inte.

Jag skickade in den till Anovo (htcverkstan kan vi kalla det), fick tillbaka den 10 dagar senare och då hade de bytt Mainboard eller moderkort som det heter på svenska. Nu har den fungerat klockrent i de tre veckor jag haft den.

mitt tips: dra inte ut på lidandet, skicka in den.