Fråga: Val av simkort (samtal)

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av swiftier, 19 jun 2023.

1. swiftier

swiftier Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Tja! Kör dubbla simkort på min pixel 7, en för jobb och en för privat, kan man automatisera simkortsvalet som kommer fram varje gång jag ska ringa? Har jobb kontakter sparat på Outlook och privata på Gmail. Vill inte ringa jobbsamtal med privata nummer eller tvärtom.

Bifogar bild på samtalsvalet

Bifogade filer:

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 374

MINA ENHETER

Automatisera vet jag inte men du kan väl gå in på enskilda kontakter och välja vilket sim som ska vara default.

Sen vet jag inte hur det är vanilla android men har tidigare kunnat välja att en hel grupp ska använda ett visst sim. Tex alla mina jobbkontakter tillhör gruppen *Företagsnamn*

Kristy gillar detta.
  3. Wiczor

Wiczor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

Jag har lite samma utmaning, men jag lyckas inte få telefonen att "minnas" vilket simkort som ska användas till ett visst nummer utan måste välja varje gång. Fungerade väldigt mycket bättre på min gamla OnePlus 8pro.

Så om någon har lyckats få telefonen att minnas valen får ni gärna skriva hur ni gjorde det. :)

4. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 374

MINA ENHETER

Menar du att den inte sparar valet som du gör?

Om du går in på en kontakt, klickar på menyn (3 prickar och sen på Ställ uppringning SIM

IMG-20230620-WA0000.jpg

namkrad, Kristy, blunden och 3 andra gillar detta.
  5. Wiczor

Wiczor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Testade lite mer, det fungerar precis som du visar ovan och har nog egentligen gjort det mest hela tiden. Däremot fungerar inte det valet när jag ringer upp via Android Auto i bilen, där måste jag välja SIM vid varje samtal. Har nog trott att det är alltid för de flesta samtal jag ringer brukar jag passa på att ta när jag ändå sitter i bilen. :)

Får nog tillskriva det som en bugg i AA snarare än något med Pixel.