Vanilla Android till min Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av sEbbo, 19 jun 2011.

1. sEbbo

sEbbo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 7
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Platta:
    Apple iPad Pro 13"
    Finns det några vanilla Android 2.3.3 ROMar som är nästintill identiska som 2.3.3 är till Nexus S till min Galaxy S?

Sugen o köpa en Nexus S då jag är trött på all skit tillverkarna håller på med.

2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

CyanogenMod är vanilla Android OS med förbättringar. Jag letade själv efter vanilla Android OS innan, men CyanogenMod är byggt ifrån AOSP :)

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja cyanogenmod är tyvärr det närmaste du kommer på galaxy s...
    Förhoppningsvis tar google sitt förnuft till fånga och tillåter inget annat än vanilla i framtiden... alla borde vara tvungna att köra vanilla sen får man som tillverkare släppa sina "app packs" på market eller på sinm hemsida ist... som det är ju är det bara ett fragmenterat tivoli hela skiten.

4. will

will Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Nexus 7
  5. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

DENNA ROM'en kan vara den du söker efter. Jag har ej provat den själv, men den sägs vara identisk med den som sitter i Samsung Nexus S (+ några tweaks ifrån Tweaky's ROM, tyvärr). Värt ett försök i alla fall! Om du lägger in denna så håll oss uppdaterade om vad du tycker om den! :)

6. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Du letar alltså efter att instängt OS? Då rekommenderar jag iOS eller WP.

Sedan förstår jag inte vad du menar med "fragmenterat tivoli". Visst lägger vissa tillverkare till egna saker, men det är ju inget som påverkar kompatibiliteten.

7. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Trådstartaren får gärna ge feedback eller åtminstone tacka ovanstående användare för hjälpen (om det hjälpte). >.<

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

android är knappast så öppet som du verkar tro men jämfört med ios och wp7 så är det ju det såklart...
    Att jag anser att alla bara borde få släppa vanilla är knappast att se det som instängt. Det tillverkaren skulle få göra är att släppa sina egna appar och teman osv separat. Det gynnar alla... alla skulel kunna uppdatera sina lurar OTA utan problem. Alla skulel få sina lurar fixade more or less samtidigt... man skulle eliminera sjukt mycket problem och dessutom få en stadig sjysst produkt och inte ett hopplock som liknar ett polskt bilbygge som det är nu.

Jag gillar android och är inte någon direkt fanboy av något annat läger men att kalla android för öppet och att tillverkar-brandingen skulle vara en fördel är ju faktiskt... ja skitkorkat faktiskt på alla sätt och vis...

9. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nu pratar du om saker du inte har en aning om. Kompabiliteten till NDK är totalförstörd i Samsung Galaxy S, och jag kan tänka mig att det är fler saker som inte fungerar riktigt som de ska när man flyttar runt mappar i filsystemet utan att på ett korrekt sätt låta existerande program hitta de nya positionerna.