Fråga: Vanilla ICS Rom?

Discussion in 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' started by Nounours, Jul 14, 2012.

1. Nounours

Nounours Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade en Nexus S innan SGS3 och älskar Vanilla ICS eller kommande Vanilla JB. Och jag är helt ny ang rootning och flashning av roms etc. Men finns det möjlighet att skaffa Vanilla ICS till SGS3?

Alla tips är tacksamma!

2. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Cm är väl närmast just nu.

Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2

3. Lugo

Lugo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan rekommendera CM9. Allt utom kameran funkar bättre än stock, enlig min åsikt.

4. Nounours

Nounours Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, ska titta närmare på CM9. Nu har jag aldrig rootat någon Android device, så jag har ingen aning hur man gör. Jag har googlat en del men alla guider verkar vara specifika för t.ex. AT&T, verizon osv.. Spelar det någon roll?

Kan jag t.ex. följa den här? http://tips4tech.net/root-samsung-galaxy-siiisgs3-using-unsecure-kernel/

Har fattat att jag ska ha Odin, men vilken root och kernel ska jag köra? Vill köra in CM9 efteråt..

Vet att folk på detta forumet tröttnar på dessa frågor, så jag ber om ursäkt i förhand.

5. Lugo

Lugo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

6. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ska man vara petig behöver du inte roota för att lägga in CM9, det räcker med att få in rätt recovery. Det beskrivs i CMs wiki. Vill du ändå roota din nuvarande rom tycker jag CF-root är enklast, beskrivs i den klistrade tråden.